رییس سازمان بهزیستی در اصفهان عنوان کرد:

سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی با بیان این که سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند، گفت: در تعامل با دیگر نهادها شرایطی را فراهم کردیم که در قانون توسعه ششم آمده و از ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،انوشیروان محسنی‌بندپی  رییس سازمان بهزیستی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: سازمان بهزیستی سه راهبرد را در دولت تدبیر در پیش گرفت.

وی افزود: نخست این که از برنامه‌های سیستمی و پایدار برخوردار کنیم که از معلولیت‌ها پیشگیری کنیم چرا که اقدامات پیشگیرانه مقرون به صرفه بوده و مؤثرتر است.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در همین راستا، نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان، آموزش‌های پیش از ازدواج، توسعه غربالگری‌های شنوایی‌سنجی و دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با بیان این که سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور متولد می‌شوند، گفت: در تعامل با دیگر نهادها شرایطی را فراهم کردیم که در قانون توسعه ششم آمده و از ماه آینده اجرایی می‌شود.

محسنی‌بندپی با بیان این که مداخله‌های کارشناسی به هنگام از دیگر اقدامات است، عنوان کرد: لایحه دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس مصوب شده و در مرحله تأیید شورای نگهبان است.

رئیس سازمان بهزیستی در رابطه با این لایحه تصریح کرد: تردد، مناسب‌سازی، اشتغال، معیشت، استفاده از بیمه در خدمات توان‌بخشی در این لایحه به حداقل می‌رساند.

وی ابراز داشت: اورژانس اجتماعی که در 150 شهرستان کشور در سال جاری عملیاتی شده نیز با مداخله‌های به هنگام در کاهش طلاق، خودکشی و ... موثر بوده به نحوی که یکی از نتیجه‌های این اقدامات این بود که در سال 94، چهار هزار نفر و پنج هزار نفر را در سال 95 از خودکشی منصرف کرده است.

محسنی‌بندپی یادآور شد: راهبرد سوم، استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند برای خیرین است، افتخار داریم که اعتماد سازمان‌های مردم نهاد و مردم را جلب کرده و بیشترین امور را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در اصفهان این موضوع سرآمد است، کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان اصفهان در 9 ماهه سال جاری 25 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی و معاون وزیر تأکید کرد: شرایطی را فراهم کریم که برای کاهش، مهار و کنترل از آسیب‌ها با برخورداری از کارشناسان این اداره اقدامات مؤثر انجام شود.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه عنوان کرد: در موضوع زلزله، یکی از استان‌هایی که بیشترین کمک را برای مردم زلزله‌زده ارسال کرد، اصفهان بود و انتقال 120 کانکس یکی از این اقدامات است.

محسنی‌بندپی با بیان این که بهزیستی استان اصفهان درخشنده بوده، خاطرنشان کرد: امروز قدردانی داریم از مدیری که در ارزیابی‌های سه سال اخیر رتبه اول جشنواره شهید رجایی را کسب کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: پس از قطعی شدن رفتن مدیرکل سابق نخستین شخصی که به عنوان گزینه برای مدیرکل جدید مطرح شد مرضیه فرشاد مدیرکل جدید این اداره کل بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.