معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان:

همدان رتبه اول سوادآموزی در کشور

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان ازکسب رتبه اول استان در حوزه سواد آموزی کشورخبر داد.

همدان رتبه اول سوادآموزی در کشور به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پورداود معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان با تلاش، کوشش، هم‌افزایی و اقدامات موثر آموزش‌و‌پرورش استان همدان در حوزه پوشش سوادآموزی رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی در استان همدان حدود 107 درصد محقق شده است، افزود: خوشبختانه در نواحی آموزشی یک و دو همدان این پوشش سوادآموزی بسیار مناسب بوده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان با بیان اینکه در ناحیه یک آموزش‌و‌پرورش همدان سوادآموزی 123 درصد و در ناحیه دو 134 درصد محقق شده است، عنوان کرد: در قهاوند میانگین سوادآموزی 103 درصد بوده است.

پور داود با تأکید بر اینکه سوادآموزی در کشور ما پشتوانه قوی دارد که اولین پشتوانه آموزه‌های وحیانی و دینی است، تصریح کرد: فرمان تاریخی امام راحل در سال 58 مبنی بر تشکیل سازمان سوادآموزی، فرامین مقام معظم رهبری، اصل 30 قانون اساسی و ورود سند تحول بنیادین آموزش در حوزه سوادآموزی از جمله پشتوانه‌های مهم سوادآموزی است.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی از جمله اولویت‌های جهانی، ملی و منطقه‌ای است، ابراز کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران و ارکان حکومتی به سوادآموزی توجه ویژه‌ای شده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان ادامه داد:شهرستان همدان رتبه اول باسوادی در سطح استان را دارد، تأکید کرد: 97 درصد از شهروندان در نواحی یک و دو آموزش‌و‌پرورش و ناحیه قهاوند همدان باسواد هستند.

پور داود تاکید کرد: در استان همدان دو مرکز یادگیری وجود داشت که یکی در همدان فعال و دیگری در ملایر غیرفعال بود، اظهار داشت: علاوه بر فعال شدن مرکز یادگیری محلی ملایر امسال دو مرکز یادگیری نیز در حواشی شهر همدان به افتتاح و بهره‌برداری رسد.

انتهای پیام/ب

کسب رتبه اول سواد آموزی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.