رئیس دامپزشکی کشور در بجنورد:

تولید ۹۵ درصد دارو در حوزه دامپزشکی در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: درحال حاضر ۹۵ درصد دارو در حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی رضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی در باره تاثیر تحریم ها در حوزه دارو و واکسن در دامپزشکی گفت : هم اکنون واکسن طیور ۳۵ تا ۴۰ درصد از تولیدات کشورمان است .

وی با بیان این که تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی خراسان شمالی به عنوان استان مرزی از اولویت های سازمان دامپزشکی است ، افزود : به دلیل این که حوزه مرزی به اندازه کافی حساسیت دارد باید مسئولان ار حیث ملی توجه بیستر داشته باشند وکمبود ها را بررسی کنند .

رفیعی پور اطهار کرد : در لایحه بودجه سال ۹۷ کشور هشت هزارو ۸۲۰ میلیارد ریال برای سازمان دامپزشکی کشور و هزار میلیارد ریال هم در لایحه مجلس شورای اسلامی در حوزه پیشگیری برای دامپزشکی کشور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در اجرای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : ۱۳۴ هزار میلیارد تومان از اموال مردم در اختیار دامپزسکی است که اقتصاد مقاومتی به معنای حفظ وصیانت از اموال است .

وی با بیان این که ۱۵ استان در کشور درگیر بیماری آنفولانزا و ۱۶ استان پاک هستند ، افزود : در سال جاری تاکنون ۱۷ میلیون قطعه مرغ در مرغداری های کشور بر اثر مبتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور تلف شدند که ۸۵ درصد از آنها مرغ تخم گذار بودند.

وی گفت : در این حوزه ۳۰۰ کانون شناسایی شدند و همچنین دستگاه های دخیل در صنعت طیور شامل افراد حقیقی وحقوقی ، تشکل ها ، دستگاههای اجرایی از مزرعه تا سفره ی مردم باید در این حوزه مسئو لیت داشته باشند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

وی تعداد دامداری های فعال در کشور را ۷۵ هزار واحد و کشتارگاه ها را۶۵۶ واحد برشمرد و گفت : در حوزه پرندگان هم افزون بر ۲۴ هزار واحد در حال بهره برداری هستند .

رفیعی پور اظهار کرد : در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان بیش از ۱۰ هزار واحد و ۱۳۱ هزار واحد مراکز عرضه فرآورده های دامپزشکی در کشور فعال است .

رئیس سازمان دامپزشکی گفت : بیش از ۹ هزارو ۲۴۴ شناور و بیش از هزارو ۶۶۰ سردخانه نگهداری شیر ، عسل ،تخم مرغ و گوشت در کشور فعال هستند .

گفتنی است : هم اکنون ۳۶ هزار نفر در حوزه دامپزشکی اعم از دولتی و خصوصی امنیت اقتصادی و غذایی مردم را عهده دار هستند .

در پایان این جلسه از دبیر خانه کار آفرینی دولتی  برای اولین بار در کشور رونمایی شد .

انتهای پیام/آ

وجود 75هزار واحد دامداری فعال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.