پرداخت یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی گفت:: در استان یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سایت بهین یاب به واحد‌های ثبت نام شده پرداخت شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دو هزار و ۳۹۰ واحد صنعتی استان در سامانه بهین‌ یاب ثبت نام کرده و آذربایجان غربی از لحاظ تعداد، رتبه پنجم کشوری را دارا است.
وی اظهار کرد: کل پرداخت تسهیلات در سامانه نیز در کشور ۴۲ هزار و ۹۸۷ میلیارد و در استان یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال بوده که از این لحاظ، آذربایجان‌غربی رتبه هشت کشوری را دارا است.
جعفرصادق اسکندری با اشاره به مشکلات موجود در راستای تسریع در اجرا و موفقیت پروژه رونق تولید داخلی و پیشنهادات مربوطه اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود، کمبود نقدینگی و محدودیت منابع و اعتبارات بانک های عامل است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، از جمله مشکلات موجود، اعمال شرایط سخت در تامین وثایق و مدارک متقاضیان و مشکلات نظام بانکی در تخصیص تسهیلات مورد نیاز است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در این رابطه پیشنهاد می شود کمک های فنی و اعتباری و یارانه یا خط اعتباری ویژه با هدف حمایت از واحد‌های در حال احیاء و روانسازی در فرایند تخصیص و پرداخت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش تخصیص یابد.
وی با اشاره به بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش تولید و اعلام انصراف برخی واحد‌ها از دریافت تسهیلات رونق تولید تصریح کرد: در این زمینه نیز باید نرخ تسهیلات تا هشت درصد به صورت تخصیص و پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات برای واحد‌های مستقر در استان‌های کمتر توسعه یافته کاهش یابد.
اسکندری با بیان ناهمخوانی قوانین و مقررات و دستورالعمل های بانکی و مالیاتی موجود با شرایط بحرانی وضعیت رکود واحد‌های تولیدی افزود: باید رویه های فعلی در برخورد با واحد‌های تولیدی مشکل‌دار و هماهنگ سازی آن ها با قانون بهبود فضای کسب و کار اصلاح شود.
وی با اشاره به مشکل انباشت واحد‌های بلاتکلیفی که از سوی بانک‌های عامل برای آن‌ها اجرائیه صادر شده است اظهار کرد: بنابراین باید تعیین تکلیف نهایی این واحد‌ها به منظور بهره‌برداری از ظرفیت های تولیدی بالقوه آن ها برای ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‎غربی با بیان اینکه عدم پرداخت بازسازی و نوسازی صنایع و معادن توسط اغلب بانک‌های استان از جمله مشکلات استان به شمار می‌رود افزود: در رابطه پیشنهاد می‌شود ابلاغ فوری بخشنامه پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی پیش از پایان سال انجام شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه بانک های عامل استان به پرداخت تسهیلات لازم برای تامین و تجهیز به منظور راه اندازی طرح‌های صنعتی راغب نیستند تصریح کرد: بنابراین باید سهمیه برای بانک های استان به منظور تخصیص اعتبارات با مبالغ معین برای تسهیلات سرمایه ثابت و بازسازی و نوسازی تعیین شود.
انتهای پیام/ح


ثبت نام ۲ هزار و ۳۹۰ واحد آذربایجان غربی در سایت بهین یاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.