امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

مصرف بهینه و پرهیز از اسراف مورد تاکید اسلام است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: مصرف بهینه و پرهیز از اسراف مورد تاکید اسلام است و قرآن کریم اسراف کاران را برادران شیطان می‌داند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایرانشهر با اشاره به دستورات اسلام در پرهیز از اسراف اظهار داشت: مردم در مصرف آب، برق، مخارج عروسی، خوردن و آشامیدن و پوشاک باید صرفه جویی را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند.

کریم زایی افزود: همگان وظیفه‌مند هستیم تا در زندگی شخصی و جامعه از اسراف و ریخت و پاش بی دلیل پرهیز کنیم.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی در خصوص پرهیز از اسراف گفت: در مکتب حیات بخش اسلام و در قرآن کریم اسراف بسیار زشت معرفی شده تا جایی که خداوند اسراف کاران را به عذاب وعده داده است.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: در مساله اسراف تنها زیاده روی و یا دور ریزی مواد غذیی مد نظر نیست بکله رها کردن هرگونه سرمایه و دارایی که در اختیار انسان است یا بیهوده گذراندن وقت خود و دیگران، تجمل گرایی، خرید‌های غیر ضروری، هزینه‌های بالای ازدواج و ... همه از مصادیق اسراف است.

مولوی کریم زایی همچنین به تهاجمات فرهنگی دشمنان اشاره کرد و افزود: ماهواره‌ها و فیلم‌های مبتذلی که در فضای مجازی پخش می‌شود تنها با هدف تضعیف اعتقادات مسلمانان است.

انتهای پیام/ع

قرآن کریم اسراف کاران را برادران شیطان می‌داند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار