نرم افزاری هوشمند مشاور آشپزی شما می‌شود+ تصاویر

نرم افزاری هوشمند می تواند دستیاری مفید برای افرادی باشد که در آشپزی مردد هستند و احساس می کنند برای تهیه خوراک باید خرید کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی نرم افزاری هوشمند تولید کرده اند که با اسکن محتویات داخل یخچال می‌تواند به کاربرپیشنهاد دهد که چه نوع غذایی می‌تواند تهیه کند.
 
این نرم افزار با استفاده از اینترنت اشیا می‌تواند به سایر وسایل آشپزخانه ازجمله اجاق گاز هوشمند به وسیله اینترنت بدون سیم متصل شود و به طور مثال فر را قبل از قراردادن غذا درآن گرم کند و در نهایت پس از تمام شدن زمان پخت و خاموش شدن فر، نرم افزار با اعلام پیام، کاربر را آگاه می‌کند.

این نرم افزار به نام یوملی (Yummly ۲.۰) با بررسی و شناسایی مواد غذایی موجود در یخچال خانه، دستور غذایی مناسب را به کاربر پیشنهاد می‌کند. کارشناسی مواد غذایی به وسیله اسکن برچسب روی آن‌ها انجام می‌شود.

شرکت سازنده یوملی آن را رایگان تولید کرده و بر روی هر 2 سیستم عامل اندروید (Android) و آی او اس (iOS) قابل استفاده است.

بسیاری از افراد با وجود تنوع مواد اولیه در یخچال خانه خود برای تهیه خوراک با مشکل مواجه هستند و نمی‌دانند که چه خوراکی‌هایی می‌توانند برای خانواده تهیه کنند.

این نرم افزار که در نمایشگاه سی ئی اِس (CES) رونمایی شده است، می‌تواند یک دستیار آشپزی ویژه برای افرادی باشد که می‌خواهند خوراک خانگی تهیه کنند و در انتخاب آن مردد هستند.


نرم افزاریوملی، مرحله به مرحله روش طبخ خوراک انتخابی را در خود دارد و به کاربر راهنمایی‌های لازم را می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند انتخاب رژیم خاص و پرهیز‌های غذایی مانند آلرژی به بادام زمینی یا سایرخوراکی را در نتظیمات نرم افزار وارد کند و به این ترتیب نرم افزار در زمان پیشنهاد خوراک موارد آلرژی زا را حذف می‌کند.


کارشناسان هدف از ساخت نرم افزار را کمک به اعضای خانواده برای رسیدگی به کار‌های مختلف خود و صرف زمان کمتر در آشپزخانه و نیز جلوگیری از هدررفت مواد غذایی اولیه در یخچال و دور ریختن آن‌ها اعلام کرده اند.

این نرم افزار در بهار یا تابستان امسال قابل نصب به وسایل خانگی  کاربران خواهد بود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

نرم افزاری هوشمند برای اسکن خوراکی‌ها دریخچال و پیشنهاد بهترین خوراک

برچسب ها: اخبار علمی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار