چاووش‌اوغلو: ترکیه از آمریکا امن‌تر است

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به درخواست آمریکا از اتباع خود مبنی بر تجدید نظر درباره سفر به ترکیه، این کشور را امن‌تر از آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز جمعه از هشدار آمریکا به شهروندان و اتباع خود در خصوص سفر به ترکیه انتقاد و اعلام کرد این کشور بسیار امن‌تر و آرام‌تر از آمریکا است.

او در واکنش به درخواست آمریکا از اتباع خود مبنی بر تجدید نظر درباره سفر به برخی از کشور‌ها از جمله روسیه، ترکیه و ونزوئلا گفت: «ترکیه از آمریکا امن‌تر است.»

وزیر امور خارجه ترکیه این سخنان را روز جمعه و بعد از دیدار از محل ترور کمال اریکان، کنسول سابق ترکیه در لس آنجلس، در سال ۱۹۸۲ ایراد کرد.

چاووش‌اوغلو افزود: «ما نباید به کار‌های بیهوده مشغول شویم. ما نباید انرژی خود را در خصوص مواضع ناپخته برخی مانند هشدار اخیر آمریکا به اتباع خود در خصوص سفر به ترکیه صرف کنیم.»

او اظهار کرد ترکیه نیز به اتباع خود درباره سفر به آمریکا هشدار داد. وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد امنیت در ترکیه کمتر از امنیت در آمریکا نیست و می‌توانیم بگوییم ترکیه بسیار امن‌تر از آمریکا است.

این مقام ترکیه‌ای تصریح کرد اگر به حوادث و شمار افرادی که روزانه در شهر‌های مختلف آمریکا کشته می‌شوند نگاهی بیندازیم آن وقت خواهیم دید که ترکیه امن‌تر از آمریکا است.

چاووش‌اوغلو خاطرنشان کرد ترکیه سال ۲۰۱۷ میزبان حدود ۳۲ میلیون گردشگر از جمله گردشگران آمریکایی بود و همه این گردشگران در سلامت و امنیت کامل به کشور‌های شان بازگشتند.

او از افزایش شمار گردشگران آمریکایی که سال ۲۰۱۸ به ترکیه سفر کردند خبر داد و گفت: این افزایش از روادید‌های صادر شده مشخص است.

وزیر امور خارجه ترکیه این کشور را عاری از پدیده بیگانه‌ستیزی و کشوری باز و میزبان دائم همه افراد دانست.

چاوش اوغلو افزود امروز ما شاهد بیگانه‌ستیزی در بالاترین سطح در آمریکا به خصوص در کاخ سفید هستیم.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد امروز شخص رئیس جمهور آمریکا چگونه به کشور‌های دیگر توهین می‌کند. تحقیر‌های او نسبت به دیگران کاملا آشکار است و در چنین وضعی آیا آمریکا برای سفر امنیت کمتری دارد یا ترکیه؟

چاووش‌اوغلو افزود در دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود، این موضوع را مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/

واکنش چاووش‌اوغلو به درخواست آمریکا از اتباعش برای سفر نکردن به ترکیه

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار