در نشست خبری مطرح شد؛

اسفندماه؛ آغاز اعتبار سنجی مراکز آموزشی/ فعالیت بیش از ۵ هزار مرکز بدون مجوز آموزش و پرورش در کشور

مدیرکل مدارس غیردولتی از شروع اعتبار سنجی مراکز آموزشی غیردولتی از اسفندماه خبر داد.
 
اسفندماه؛ آغاز اعتبار سنجی مراکز آموزشی/ فعالیت بیش از ۵ هزار مرکز بدون مجوز آموزش و پرورش در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته شوراها با حضور مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، مجید طهرانیان مدیرکل مدارس غیردولتی و رسول پاپایی مدیر شوراهای آموزش و پرورش صبح امروز و ساختمان علاقه مندان برگزار شد.
 
طهرانیان مدیرکل مدارس غیردولتی اظهار کرد: یکی از فعالیت هایی که از اسفند ماه کلید می خورد، اعتبار سنجی مراکز است و با توجه به اینکه تاکنون ۱۲هزار مرکز در کشور داریم که در راستای این کیفیت بخشی آن اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نسبت به شناسایی انواع مراکز آموزشی اقدام خواهیم کرد تا امکان نظارت دستگاه های دولتی با دقت بیشتری اعمال شود و از کیفیت بالاتری داشته باشند.

تغییر رویکرد مدارس غیردولتی به حوزه مهارتی

مدیرکل مدارس غیردولتی در مورد نظارت بر پیش دبستانی گفت: تمام مراکز پیش دبستانی تحت پوشش را مورد شناسایی قرار می دهیم؛ همچنین روی تعیین صلاحیت مربیان پیش دبستانی توجه ویژه ای خواهیم داشت.

طهرانیان تصریح کرد: در نظر داریم حتی روی برنامه‌های آموزشی مراکز پیش دبستانی برنامه ریزی داشته باشیم تا ساماندهی بهتری شود.

وی به رویکرد مهارت محوری مدارس غیردولتی اشاره گرد و گفت: تغییر رویکرد از نظام نظری به مهارت محوری مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به اینکه دغدغه جامعه در حوزه خروجی تعلیم و تربیت کشور است به دنبال اصلاح آن هستیم.

در ادامه مراسم زینی وند به آمار مراکز پیش دبستانی بدون مجوز از آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: بیش از پنج هزار مرکز بدون مجوز از آموزش و پرورش وجود دارد.

وی یادآور شد: فعالیت مراکز پیش دبستانی در مدارس دولتی هم باید با مجوز شورای موسسان باشد، علاوه بر آن در مناطق محروم با بهره گیری از طرح خرید خدمات آموزشی باید پوشش دوره پیش دبستانی انجام شود که امسال  66 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۹:۵۲ ۲۳ دی ۱۳۹۶
معوقات فرهنگیان را پرداخت کنید سال جدید هم داره تموم میشه ولی معوقات سال قبل مونده هنوز!! چرا؟
آخرین اخبار