صدور هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه در ۹ ماهه امسال برای صنایع کوچک

در ۹ ماه­ امسال، یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

صدور هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال ضمانت نامه در ۹ ماهه امسال برای صنایع کوچکبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، در این مدت به لحاظ تعدادی، ­ ۱۴۷ فقره ضمانت نامه صادر و ۱۱۵ ضمانت نامه تمدید شده است.

همچنین در ۹ ماهه سال ۹۶، بیش از ۴۳ درصد ضمانت نامه‌های صادر شده برای طرح‌های ایجادی صنایع کوچک به مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال و ۳۸ درصد ضمانت نامه‌های صادره برای سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی کوچک به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال بوده است.

در این مدت، ­ استان‌های خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه پیشتاز دریافت ضمانت نامه برای صنایع کوچک بوده اند.

همچنین استان‌های زنجان، چهار محال و بختیاری و یزد کمترین ضمانت نامه را در این مدت دریافت­ کرده اند.

در ۹ ماهه سال ۹۶، ­ بانک سینا بیشترین ضمانت نامه را برای صنایع کوچک دریافت­ کرده ­و پس از آن بانک‌های ملی، کشاورزی، صنعت و معدن و انصار رتبه‌های بعدی را در دریافت ضمانت نامه دارا­ هستند.

بنا براین گزارش، ­ صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال که ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات (مناطق محروم تا ۸۵ درصد) برای صنایع کوچک­ است ­را نزد نظام بانکی، موسسات مالی و دیگر ذینفعان، ضمانت می‌کند.
از دیگر خدمات و اقدامات این صندوق، صدور، ضمانت نامه‌های حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه اعتبار خریدار، ضمانت نامه شرکت در مناقصه و ضمانت نامه پیش پرداخت برای فعالان صنایع کوچک بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع کوچک ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار