حجت‌الاسلام اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران در برابر زیرآبی رفتن‌های ترامپ هوشیار است/شرط گذاشتن برای برجام قابل پذیرش نیست

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اینکه ترامپ برای قراردادی که منعقد شده شرط جدید می‌گذارد، قابل پذیرش نیست.

رحجت‌الاسلام سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصمیم ترامپ در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و قراردادن شروط چهارگانه برای امضای برجام از سوی کنگره، اظهار کرد: برجام در دولت یازدهم به تایید چند کشور رسید و کشورهایی از جمله روسیه، چین، آمریکا و اتحادیه اروپا آن را امضا کرده‌اند.

وی ادامه داد: ترامپ باید همچون دیگر طرف‌های قرارداد برجام به تعهدات آمریکا  عمل کند و خود را نسبت به اجرای مفاد آن ملزم بداند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ایران در برابر زیرآبی رفتن‌های ترامپ هوشیار است، گفت: ترامپ از توافق آب و هوای پاریس هم خارج شد یعنی برای برهم زدن آمده است و می‌خواهد خودی نشان بدهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکرمی تصریح کرد: اگر طرف‌های دیگر قرارداد برجام به تعهدات خودشان عمل کنند ایران هم به تعهدات خودش پایبند می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه ایران با 1+5 طرف است و آمریکا فقط یکی از طرف‌های مذاکره کننده است، بیان کرد: از ترامپ نباید توقع داشته باشیم که به شیوه قانونی و بین المللی عمل کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه شرط گذاشتن برای برجام قابل پذیرش نیست، اضافه کرد: اینکه ترامپ برای قراردادی که منعقد شده شرط جدید می‌گذارد نشان دهنده روحیه زورگویی و استکباری آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۲۴ ۲۳ دی ۱۳۹۶
درود بر سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷
آخرین اخبار