خبری خوش برای کارفرمایان کرمانی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: کار فرمایانی که فرزندان مددجوی این نهاد را بکار بگیرند به ازای هر نفر ۲۰میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: در کمیته امداد، سرفصل های مختلفی در بحث اشتغال داریم که در این راستا تعاملاتی با دستگاه های مختلف صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سرفصل ها تعامل با کارفرمایان شهرک های صنعتی است، افزود: با پیگیری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، کرمان در جذب نیروی کار توسط کارفرمایان در کشور با اختلاف بسیار زیاد در صدر جدول قرار گرفته است.

صادقی به اجرای طرح تسهیلات کارفرمایی اشاره و تصریح کرد: در این طرح که به صورت پایلوت در استان کرمان اجرا می شود، اگر کارفرمایی نیاز به سرمایه و نیروی کار داشته باشد، نیروی کار از بین فرزندان مددجویان کمیته امداد به آنها معرفی و سرمایه تا مبلغ 20 میلیون تومان به صورت تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 60 ماهه به آنها اعطا می شود.

وی با بیان اینکه 250 نفر از فرزندان مددجویان را از این طریق مشغول به کار می شوند، یادآور شد: این تسهیلات به کارفرمایانی ارائه می شود که در شهرک های صنعتی فعال و دارای تاییدیه این شرکت باشند و سه سال از آغاز به کار کارگاه یا کارخانه ی آنها گذشته باشد که هر کارفرما تا پنج نفر را می تواند به کار بگیرد.

صادقی گفت: 80 درصد این تسهیلات مربوط به واحدهای فعال در شهرک های صنعتی و 20 درصد مربوط به واحدهای تولیدی و فنی خارج از شهرک ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 71 هزار مستمری بگیر کمیته امداد در استان کرمان وجود دارند، افزود: بیش از 95 هزار خانوار در امداد پرونده دارند که 2 هزار و 300 خانوار شهری و 1200 خانوار روستایی فاقد مسکن هستند و برای برنامه هایی که در این زمینه داریم، نیازمند مشارکت خیران هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: قبلا سرانه مستمری کمیته امداد حداقل 53 هزار تومان و حداکثر 100 هزار تومان بود که با در نظر گرفتن رقمی در بودجه امسال، مستمری مددجویان حداقل 148 هزار تومان و حداکثر 465 هزار تومان افزایش یافته است که از این ماه پرداخت می شود.

صادقی تأکید کرد: امکان استمرار پرداخت مستمری برای همه مددجویان وجود ندارد، پس مددجویان باید به دنبال اشتغال پایدار باشد و در طرح های اشتغالزایی کمیته امداد شرکت کنند.

انتهای پیام /ب

کار فرمایان کرمانی برای بکارگیری مددجویان کمیته امداد تسهیلات دریافت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار