رئیس جهاد دانشگاهی :

نخبگان سیاسی باید به یک مدل مشترک برای اداره کشور برسند

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نخبگان سیاسی باید به یک مدل مشترک برای اداره کشور برسند گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته متخصصان سیاسی برای اداره کشور متحد می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی٬ امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی اظهار داشت: امروز تمام موضوعات جامعه پیرامون محور توسعه است و کم‌کاری‌هایی که تاکنون در بحث توسعه انجام گرفته، سبب پیدایش بسیاری از مشکلات و اتفاقات اخیر جامعه شده و باید به صورت جدی به این دست از مشکلات پرداخت و برای آن‌ها راهکار اتخاذ کرد.

وی ضمن اشاره به توسعه پایدار افزود: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که عناصر مرتبط با علم نظیر عناصر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رشد یابند. در رژیم گذشته به دلیل اینکه به فرهنگ توجهی نشده بود، اقدامات صنعتی نیز در جامعه تاثیری نداشت چراکه فرهنگ و دین٬ دو عنصر جدایی ناپذیر هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: از ابتدای انقلاب به دلیل همبستگی اجتماعی بین مردم و رهبری٬ زیرساخت‌های خوبی شکل گرفته اما متاسفانه هنوز هم شاهد نقصان‌هایی هستیم که باید در راستای رفع این نواقص گام‌های علمی و عملی مناسبی برداشت. همچنین امروزه در تولید علم خوب عمل کردیم اما در تبدیل علم به فناوری و صنعت می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نخبگان سیاسی باید به یک مدل مشترک برای اداره کشور برسند خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه شاهد این هستیم که جناح‌های سیاسی٬ با نفی گروه قبلی، اقدامات را مدیریت کرده که این یک اقدام بسیار اشتباهی است٬ اما در بسیاری از کشورهای پیشرفته متخصصان سیاسی آن کشور در مسائل اصلی به یک اتفاق نظر می‌رسند و برای اداره کشور متحد می‌شوند. در ایران، این روند را شاهد نیستیم.

طیبی در این خصوص بیان داشت: هیچ دولتی نمی‌تواند در طول 4 سال یا 8 سال برنامه‌های خود را اجرایی کند بلکه حداقل به 20 سال زمان برای عملیاتی کردن برنامه‌ها نیاز دارد چراکه اقتصاد یک مدل بیشتر ندارد و باید با توجه به آن مدل، متحد و هماهنگ حرکت کرد. جهاد دانشگاهی نیز در راستای پیشرفت اقتصادی از توان جوانان جهت توسعه علمی و فناورانه الگوبرداری کرده است.

عضور عالی شورای انقلاب فرهنگی در پایان با تاکید بر نحوه ارتباط مناسب با دنیا اضافه کرد: باید بتوانیم از منابع مالی و علمی و تجربه دنیا به خوبی استفاده لازم را ببریم همچنین همه واحد‌های جهاد دانشگاهی بر اساس مزیت‌های استانی و نیازهای ملی فعالیت‌های شاخصی دارند.

انتهای پیام/ع

صحبت های رئیس جهاد دانشگاهی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.