تاکید بر مبارزه با مفاسد مدیریتی و اقتصادی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر مبارزه با پدیده کارخانه‌خواری، مفاسد مدیریتی و اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در نشست ائمه جمعه افزود: حمایت از کارخانه‌های آسیب دیده و صاحبان صنایعی که با دلسوزی می‌خواهند مشکلات معیشتی مردم را حل کنند، بسیار مهم است، اما باید جلوی پدیده کارخانه‌خواری و کسانی که از این حوزه قصد سوء استفاده دارند، گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: استان قزوین شهرک‌های صنعتی بسیار خوبی دارد که باید فرصتی برای توسعه اشتغال باشد، اما متأسفانه برخی بی تدبیری‌ها و عملکرد‌های نادرست کار را به جایی رسانده‌اند که فرصت‌های صنعتی گاهی اوقات به تهدید تبدیل می‌شود.

امام جمعه قزوین گفت:: در استان قزوین به کشاورزان اجازه احداث اتاقی کوچک برای استراحت داده نمی‌شود در حالی که عده‌ای کاخ‌های بزرگ در کنار آن‌ها احداث می‌کنند و این‌ها گسل‌های خطرناکی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: گسل‌هایی نظیر بیکاری و گرانی در جامعه وجود دارد که مشکلات بسیاری را برای مردم فراهم آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: باید فضایی ایجاد شود تا مردم مسالمت‌آمیز درد دلشان را در مقابل مفاسدی که در جامعه مشاهده می‌شود، مطرح کنند.

امام جمعه قزوین افزود: رهبری همان مطالباتی را دارند که نیاز‌های مردم است و مسئولان حائل بین نیاز‌های مردم و مطالبات رهبری هستند و وقتی حائل هستند باید واسطه امین باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به موضوع ربا اشاره کرد و گفت: این معضل امروز در جامعه ما به چالش جدی تبدیل شده و مبارزه با آن بسیار ضروری است.

وی مبارزه با تبعیض را ضروری و مهم دانست و عنوان کرد: وجود حقوق‌های نجومی در جامعه‌ای که بسیاری از مردم آن با حداقل حقوق زندگی خود را سپری می‌کنند، بسیار تبعیض آمیز است و این موضوع باعث ناراحتی مردم می‌شود.

نماینده ول یفقیه در استان در ادامه با تأکید بر اینکه باید بحران کم آبی و کاهش نزولات آسمانی را به درستی مدیریت کرد، گفت:: کاهش نزولات آسمانی نسبت به میانگین سال‌های گذشته، بسیار خطرناک و نگران کننده است در حالی که سال‌های قبل نیز با همین چالش و بحران مواجه بوده‌ایم.

امام جمعه قزوین گفت : باید کاشت محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های آبی استان مدیریت شوند و محصولاتی برای تولید انتخاب شوند که همین میزان آب آشامیدنی را نیز با خطر مواجه نکند.

انتهای پیام/

نشست ائمه جمعه استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.