مشاور رئیس جمهور در هرمزگان مطرح کرد؛

وارد شدن مناطق آزاد وارد به بورس بین‌المللی

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور از تشکیل بورس بین‌المللی مناطق آزاد با سهم ۵۰ درصدی سرمایه داخلی و ۵۰ درصد سرمایه خارجی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی بانک عصر امروز در نشست با فعالان تجاری قشم، اظهار داشت: راه‌اندازی این بورس با هدف تسهیل در جذب سرمایه و رفع موانع سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تصریح کرد: باید با اتخاذ برنامه‌های راهبردی مشکل تسهیلات با رقم‌های بالا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد حل شود.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور تا تاکید کرد: قوانین مناطق آزاد مترقی است و نیازی به تغییر ندارد و از این رو حفظ این قوانین یکی از فعالیت‌های دبیرخانه است.

بانک اظهار کرد: دبیرخانه مناطق آزاد کشور جایگاه تعیین تکلیف و قانونگذاری ندارد، بلکه هماهنگ کننده سازمان‌های مناطق آزاد است و این سازمان‌ها خود دارای شخصیت مستقل هستند که مشکلات خود را از طریق دبیرخانه دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد مناطق آزاد فقط واردات و خرید و فروش نیست بلکه تولید، صادرات و اشتغال رویکرد کلان این مناطق است که باید فضا را به این سمت هدایت و مکانیزم‌ها را در این بستر ایجاد کرد.

بانک در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان داشت: در این حوزه باید گونه‌ای عمل شود که هم از قاچاق جلوگیری شود و هم ظرفیت مناطق آزاد مورد توجه باشد.

مشاور رئیس جمهور در این نشست به برخی معافیت‌های مالیاتی برای فعالان در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: معافیت‌های مالیات گمرکی و مالیات عوارض کسب و کار در دوره 20 ساله دو ویژگی مهم فعالیت در مناطق آزاد کشور است که هم اکنون پس از اتمام آن فعالان اقتصادی مشمول مالیات می‌شوند.

انتهای پیام/س

معافیت مالیاتی برای فعالان در مناطق آزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.