فرماندار چابهار:

ارتقای بخش دشتیاری به شهرستان موجب توسعه و رفع محرومیت‌ها می‌شود

فرماندار شهرستان چابهار گفت: اقدامات لازم برای ارتقای بخش دشتیاری به شهرستان انجام شده است که تحقق این امر موجب توسعه زیرساخت‌ها و کاهش محرومیت‌های تاریخی این بخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ایوب درویشی  فرماندار شهرستان چابهار اظهار داشت: بخش دشتیاری دارای بنادر صیادی بریس و پسابندر و منطقه مستعد پرورش میگو گواتر است و ظرفیت‌های خوبی در زمینه شیلات و پرورش آبزیان دارد.

وی بیان کرد: با ارتقای بخش محروم دشتیاری به شهرستان بسیاری از مشکلات در زمینه فضای آموزشی، زیرساخت‌های مرز ریمدان، بی آبی، اجرای طرح هادی روستایی، امکانات بهداشتی درمانی و آسفالت راه‌های روستایی مرتفع خواهد شد.

فرماندار چابهار افزود: وجود مرز رسمی ریمدان در محدوده بخش دشتیاری فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: پس از تکمیل زیرساخت‌های اینترنت، راه ترانزیتی و اختصاص امکانات رفاهی، مرز ریمدان به تنهایی می‌تواند زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ روستای شهرستان چابهار با ۳۹ تانکر آبرسانی سیار می‌شوند، خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستا‌های بخش دشتیاری از طریق تکمیل پروژه آبرسانی ۲۰۷ روستایی پایین دست سد پیشین انجام می‌شود.

درویشی گفت: دشتیاری محرومیت زیادی در زمینه فضای آموزشی، کمبود معلم و امکانات و تجهیزات آموزشی دارد که نیاز است خیران بومی و کشوری در این زمینه ورود کنند تا با همکاری دولت مشکلات آموزشی و فرهنگی مرتفع شود.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار تصریح کرد: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی یکی از خواسته‌های بحق مردم دشتیاری است و می‌تواند شاخص‌های بهداشتی درمانی و سلامت را ارتقا و مشکلات و هزینه‌های مردم را کاهش دهد.

وی بیان کرد: سفر مسئولان به روستا‌ها موجب پیگیری بهتر مشکلات مردم می‌شود و بهتر می‌توانند مشکلات مردم را لمس کنند.

فرماندار شهرستان چابهار به همراه جمعی از مدیران و معتمدان و ریش سفیدان از طرح‌های در دست اجرای بخش دشتیاری، مرکزی و پلان بازدید کرده و از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شدند.

انتهای پیام/ع

ارتقای بخش محروم دشتیاری به شهرستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار