بخشدار مرکزی خاش؛

تولید سالانه چهار هزار تن گوشت مرغ در خاش

بخشدار مرکزی خاش گفت: سالانه افزون بر چهار هزار تن گوشت در واحد‌های مرغداری این بخش تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش اظهار داشت: هم اینک ۳۴ واحد مرغداری ۲۰ و ۳۰ هزار قطعه‌ای و ۲۲ جایگاه مرغ بومی در بخش مرکزی خاش فعال است.

شجاعی بیان کرد: ۲۱۵ هزار راس گوسفند و بز، چهار هزار و ۵۰۰ نفر شتر و چهار هزار راس گاو در بخش مرکزی خاش نگهداری می‌شوند.

وی افزود: بخش مرکزی خاش با تولید سالانه چهار هزار تن گوشت سفید از مرغداری‌ها و سه هزار تن گوشت قرمز از ۸۰ واحد گاوداری سنتی و سه واحد گاوداری صنعتی نقش مهمی در تامین گوشت سیستان و بلوچستان دارد.

وی تصریح کرد: بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولت اواخر اردیبهشت ماه سالجاری به عنوان بزرگترین طرح تعاونی روستایی در دوربن بخش مرکزی خاش کلنگ زنی شده است.

بخشدار مرکزی خاش گفت: سهم آورده اعضای شرکت تعاونی در این طرح ۱۵ میلیارد ریال بوده که با حمایت‌های ویژه دولت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و ۴۵ میلیارد ریال آورده صندوق کارآفرینی امید به این پروژه پرداخت شده است.

شجاعی اظهار داشت: حدود ۲۳۰ خانوار روستایی در اجرای این طرح عظیم مشارکت دارند و همچنین تسهیلات آن با کارمزد صفر درصد بوده و ظرفیت تولید آن ۱۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال است. وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه، جوجه یک روزه افزون بر ۲۰۰ واحد مرغداری سیستان و بلوچستان تامین و زمینه اشتغال ۷۰ نفر به صورت مستقیم نیز فراهم می‌شود.

 بخش مرکزی خاش با ۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت نیمی از گستره شهرستان خاش را به خود اختصاص داده و دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت، پنج دهستان، ۶۰۰ آبادی، ۱۹۱ شورا و ۷۳ دهیاری و ۱۲۴ کیلومتر مرز با پاکستان است.

انتهای پیام/ع

بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: اخباراقتصادی ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار