اداره کل هواشناسی:

احتمال بارندگی تا پایان دی ماه در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی احتمال بارندگی تا پایان دی در این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، الله بخش ریگی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با دریافت ۱۶.۹ دهم میلی متر بارش از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آذرماه با کاهش ۶۴.۸ دهم درصدی نسبت به بلند مدت در رتبه دوم کم بارش‌ترین استان کشور قرار گرفت.

وی افزود: همچنین از ابتدای مهرماه امسال تا ۲۲ دی ماه جاری نیز کل بارندگی سیستان و بلوچستان ۳.۴ میلی متر بوده که نسبت به بلند مدت مشابه خود با کاهش ۸۷.۴ دهم درصدی روبه رو است.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا پایان سال نیز بر اساس برآورد‌های انجام شده بارش‌های این استان کمتر از حد نرمال پیش بینی می‌شود.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی حدود ۲ دهه و وزش باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با باد‌ها و توفان‌های شدید و گرد و غبار روبروست که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود.

خشکی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره‌های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/ع

سیستان وبلوچستان کم بارش ترین استان کشور 

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار