مدیران فارس در عمل با سرمایه‌گذاران همراهی ندارند/ مدیران دستگاه ها، فرایندها را بازنگری کنند

استاندار فارس گفت: مدیران استان در جلسات متعدد مدام در مورد جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار سخن می‌گویند، اما در ارتباط با سرمایه‌گذار همراهی مشهودی دیده نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تبادار استاندار فارس در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس که بعداز ظهر امروز در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه در نحوه مدیریت استان باید آسیب‌شناسی انجام شود و در کار‌ها نیز نگاه جامع مبتنی بر برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف اعمال شود، تصریح کرد: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه نباید تنها به ارائه گزارش مدیران دستگاه‌های مختلف اکتفا شود بلکه باید هر موضوعی که مطرح می‌شود بررسی و نقاط قوت و ضعف آن، توانمندی و ضعف دستگاه اجرایی مربوط نیز در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: مدیران استان در جلسات متعدد مدام در مورد جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار سخن می‌گویند، اما در ارتباط با سرمایه‌گذار همراهی مشهودی دیده نمی‌شود و امروز بیشتر متقاضیان سرمایه‌گذاری از این موضوع گله‌مند هستند و می‌گویند که مدیران استان با آن‌ها همراهی ندارند.

تبادار با بیان اینکه باید بازنگری در امور استان بشود و اهداف بزرگ فدای اهداف کوچک نشود، افزود: برنامه‌ریزی باید سرمنشاء تمام کار‌های مدیران فارس باشد و از همه فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال در این استان بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۴۰ هزار تن انگور در فارس تولید می‌شود، اما یک واحد فرآوری که ارزش افزوده بالایی نسبت به انگور دارد در این استان وجود ندارد، بیان کرد: ظرفیت‌های استان باید به خوبی بررسی شود تا از آن‌ها بهره برد.

استاندار فارس با بیان اینکه با کمک کارشناسان باید برای هر شهرستان الگویی تعریف شود تا ظرفیت‌های بالقوه آن‌ها به بالفعل تبدیل شود، تصریح کرد: بخش گردشگری ظرفیت مناسبی در استان فارس دارد، اما همین بخش کم‌ترین اعتبارات را در شهرستان‌های استان فارس دریافت می‌کند که جای تامل و بررسی دارد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیمای فارس
انتهای پیام/ر

تاکید استاندار فارس بر آسیب شناسی در نحوه مدیریت استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار