سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی ؛

ارائه تسهیلات کم درصد به سرمایه گذارن بخش گردشگری سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات کم درصد به سرمایه گذارن بخش گردشگری استان تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،واعظی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در کارگروه گردشگری استان افزود: این تسهیلات با هدف ایجاد طرح‌های اشتغالزا در بخش گردشگری و صنایع دستی، تسهیلاتی به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

واعظی گفت: متقاضیان و سرمایه گذاران برای اطلاع بیشتر به این اداره کل و در شهرستان‌ها به ادارات تابعه مراجعه کنند

وی افزود: این تسهیلاتی با کارمزد ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی - گردشگری و صنایع دستی گفت: این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تمام طرح‌ها در محدوده شهر و روستا شامل هتل‌ها – مهمانپذیر‌ها، واحد‌های بومی گردی، مجموعه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

واعظی گفت: از انجاییکه در حوزه روستایی بیشترین اعتبار به استان ما اختصاص پیدا کرده شرایط مناسبی پیش بینی شده تا مشکلات از قبیل: تهیه وثیقه بانکی و ... از پیش پای متقاضیان حوزه روستایی برداشته شود.

وی افزود: پیش بینی شده تا بتوان حتی سرمایه گذارانی که به سیستم بانکی بدهی دارند از طریق کارگروه رفع موانع تولید استان از این محل تسهیلات پرداخت کرد.

واعظی گفت: باید سرمایه گذاری را به سمت اکوتوریسم، توریسم درمانی و مراکز بوم گردی سوق داد، چون این صنعت می‌تواند با ایجاد محیطی آرام فرصت خوب زیستن را برای همه فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت بخش گردشگری و صنایع دستی می‌توان در استان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ورود گردشگر به داخل استان تضمین کننده امنیت یک منطقه است.

واعظی ادامه داد: امروز دولت به صنعت گردشگری و توسعه توریسم توجه ویژه‌ای دارد و از این صنعت حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ع

تسهیلات به سرمایه گذارن بخش گردشگری استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.