کارشناس هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گردوخاک از روز دوشنبه در نواحی مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان موجب کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و کاهش دما می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی طی امروز و فردا جوی آرام و پایدار در سطح استان سیستان و بلوچستان حاکم است.

ملاشاهی افزود:، اما از روز دوشنبه در نواحی مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان وزش باد نسبتاً شدید از سمت جنوب غرب رخ خواهد داد که در برخی نقاط همراه با گرد وخاک است.

وی ادامه داد: همچنین از روز سه شنبه تشدید جریانات شمالی، در شهر‌های شمالی و مرز شرقی استان سبب وزش باد شدید در برخی ساعات گردو خاک و کاهش دید می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از نظر دمایی نیز تا روز دوشنبه افزایش دما و کاهش شدت سرما و در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه به طور موقت کاهش دما به ویژه برای نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان نسبتاً آرام است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و راسک با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

طوفان شن در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار