هاشمی طبا:

صالحی امیری از راه درستی وارد ورزش نشد/ مهندسی انتخابات ورزشی خلاف قانون نیست

رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: معتقدم صالحی امیری از راه درستی وارد ورزش نشده است، چند بار این موضوع را به خود او هم گوشزد کردم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه  خبرنگارا ن جوان ، مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق کمیته ملی المپیک در گفت و گو با رادیو درباره حضور صالحی امیری به عنوان کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک بیان کرد: من مشکلی با حضور او ندارم. اما هر کسی برای انجام کارها باید از راه درست وارد شود.
در اساس نامه کمیته ملی المپیک آمده است 5 نفر از خبرگان بازی های المپیک باید به عنوان هیئت اجرایی انتخاب شوند. صالحی چه تجربه ای از المپیک دارد؟معتقدم صالحی امیری از راه درستی وارد ورزش نشده است، من با او دیدار کردم و  چند بار این موضوع را به او گوشزد کردم که باید از راه درست وارد ورزش شود.

به صراحت گفتم تو جعل عنوان کرده ای. اگر قانون اشاره ای به خبره ورزشی می کرد به دلیل حضور چند روزه او در وزارت ورزش و جوانان شاید می توانستیم از حضور صالحی امیری استفاده کنیم اما به عنوان خبره المپیک نه. افشارزاده، نصرالله سجادی، رحیمی و من می توانستیم خبرگان المپیک باشیم که حذف شده ایم.


کارشناس ورزش ادامه داد: صالحی امیری عضو هیئت مدیره فدراسیون هندبال است. او می توانست از همین راه وارد شود. در اساسنامه گفته شده است هیئت اجرایی باید خدمات موثر به ورزش را ارائه کند و نخبه بازی های المپیک باشد. اگر این مسائل رعایت نشود درآینده نباید انتظاری داشته باشیم.

وزارت ورزش و جوانان حق دارد مواضع خود را راحت اعلام کند

او با اشاره به دخالت هایی که وزارت ورزش و جوانان مجاز به انجام آن است ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان حق دارد خیلی راحت مواضع خود را برابر فدراسیون ها به کمیته ملی المپیک اعلام کند و بگوید در نظر دارد فلان شخص در کمیته ملی المپیک سمت داشته باشد. اما آن چه که وزارت حق ندارد، انجام این امور به صورت مخفیانه و پنهانی است که باید از آن دوری کند.

او درباره وظایف کمیته ملی المپیک بیان کرد: کمیته ملی المپیک نماینده کمیته بین المللی آن در هر کشور است که باید بر اساس منشور المپیک و مطابق با قوانین کشور خود فعالیت می کند. وظیفه این کمیته اعزام تیم های ورزشی به المپیک، بازی های آسیایی و مسابقات مورد تایید کمیته بین المللی المپیک است. از دیگر وظایف کمیته ملی المپیک اشاعه فرهنگ المپیک، رشد، پرورش و علمی کردن ورزش بدون مغایرت با منشور المپیک است. ضمن آن که وظایفی که کمیته در داخل کشور دارد باید بر اساس قوانین کشور و وزارت ورزش و جوانان باشد.

ریاست کمیته ملی المپیک شغل نیست بلکه یک موقعیت است

رئیس سابق کمیته ملی المپیک درباره این که آیا ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب می شود  یا خیر، تصریح کرد: مسئولان اعلام کرده اند ریاست کمیته ملی المپیک شغل است اما این سمت شغل نیست بلکه یک  موقعیت به شکل پاره وقت است. اگر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک شود می تواند کار خود را در شهرداری ادامه دهد. ضمن این که با توجه به پاره وقت بودن شغل ها در کمیته ملی المپیک، بازنشسته ها نیز می توانند درهیئت اجرایی حضور داشته باشند.

مهندسی انتخابات ورزشی خلاف قانون نیست

هاشمی طبا درباره مهندسی انتخابات کمیته ملی المپیک در پایان خاطر نشان کرد: من خودم یک مهندس هستم. کلمه مهندسی برای انتخابات ورزشی بد نیست اما آن چه که رخ می دهد ضد مهندسی است. مهندسی انتخابات ورزشی خلاف قانون نیست.اگر قرار باشد که در انتخابات  ورزشی تمهیداتی را بیاندیشیم مشکلی در این کار وجود ندارد اما باید بر اساس شان افراد و رعایت قوانین و اساس نامه باشد.مهندسی انتخابات ورزشی  اتفاق بدی نیست و از گذشته بوده، آن چه که امروز رخ می دهد ضد مهندسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۵ دی ۱۳۹۶
هادی ساعی ورزشکار خوبی است وقهرمان المپیک