تخلیه ساکنان جزیره‌ای در پاپوآ گینه نو در پی فوران آتشفشان

صلیب سرخ پاپوآ گینه نو اعلام کرد حدود ۱۵۰۰ نفر را در پی فوران آتشفشانی در این کشور تخلیه می‌کند.

تخلیه ساکنان جزیره‌ای در پاپوآ گینه نو در پی فوران آتشفشانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صلیب سرخ پاپوآ گینه نو روز یکشنبه اعلام کرد حدود 1500 نفر از یک جزیره که نزدیک ساحل شمالی این کشور است در پی فوران یک آتشفشان در حال تخلیه هستند.

فوران این آتشفشان که در جزیره کادوار (در حدود 24 کیلومتری شمال پاپوآ) واقع شده است از 5 ژانویه آغاز شد و تاکنون 590 نفر از این جزیره خارج شده‌اند و به جزیره «بلاپ بلاپ» انتقال یافته‌اند.

به مدت چند روز از دهانه این آتشفشان خاکستر خارج می‌شد تا اینکه در روز جمعه فوران و سولفور دی‌اکسید و سنگ‌های آتشین را به اطراف پرتاپ کرد.

دولت گینه نو تصمیم گرفته است با وخیم شدن شرایط جزیره بلاپ بلاپ را نیز تخلیه کند. کسانی که از خانه‌هایشان خارج شده‌اند به گینه نو انتقال می‌یابند و صلیب سرخ بین المللی 26274 دلار برای کمک به آنها اختصاص داده است.

از آنجایی که که مردم به محض فوران آتشفشان از خانه‌هایشان خارج شده‌اند و چیزی به همراه ندارند به آب، غذا، پناهگاه و حتی لباس نیاز دارند. مسئولان می‌گویند باریکه‌ای از گدازه در دریا دیده می‌شود.

«جولیا بیشاپ» نخست وزیر استرالیا، در پیامی توییتری اعلام کرد این کشور 19775 دلار به کسانی که تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته‌اند اختصاص داده است.

انتهای پیام/

تخلیه 1500 ساکن جزیره‌ای در پاپوآ گینه نو در پی فوران آتشفشان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار