برگزاری سه دوره طرح پایتخت کتاب در کرمان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تاکنون سه دوره طرح پایتخت کتاب در کرمان برگزار و در هر سه دوره اتفاقات خوبی در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون فرهنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان کرمان و همچنین رئیس شورای شهر و رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر ، نخستین جلسه تعاملی بین حوزه فرهنگ و هنر و کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر کرمان برگزار و بر ایجاد پیوندها و فعالیت های بیشتر تاکید شد.


محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این نشست گفت: معتقدیم که فعالیت های فرهنگی و هنری به عنوان رکن اساسی از توسعه شهری قلمداد شود و به همین دلیل موضوعی مهم و اثر گذار است.


وی افزود: توسعه متوازن فعالیت های عمرانی در شهر و همزمان، داشتن نگاه ویژه به فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند فضای مناسبی را در شهر و بین آحاد شهروندان ایجاد کند.


وحید محمدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین از فعالیت های انجام شده در ادوار گذشته طرح پایتخت کتاب ایران سخن گفت و تصریح کرد: تاکنون سه دوره طرح پایتخت کتاب برگزار شده است و در هر سه دوره اتفاقات خوبی در استان انجام شده است که نیاز داریم برای دوره جدید حمایت جدی تر شورای شهر و شهرداری را در این زمینه داشته باشیم.


قراری، مدیرعامل خانه هنرمندان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم حضور هنرمندان در رخدادهای شهری تاکید کرد: تئوری مدیریت شهری به صورت کلان اگر به سمت مدیریت مسلط شهری پیش برود باعث عدم مشارکت جویی شهروندان و ایجاد شهروند غیرفعال و غیر موثر می شود.


وی تصریح کرد: حضور و مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی هایی که برای شهر انجام می شود، در نهایت زمینه ساز مشارکت بیشتر و حضور موثرتر شهروندان خواهد شد.
انتهای پیام/ی

تعامل بیشتر بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای شهر کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار