اجرای 15 نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از اجرای 15 نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسینی نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی گفت: 15 نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی به ارزش 600 میلیون دلار و 4 نیروگاه سیکل ترکیبی نیز با 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری که یکی از آن ها از سوی سرمایه گذار خارجی و 3 نیروگاه نیز با سرمایه گذار داخلی در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: 54 نیروگاه مولد با مقیاس کوچک با ظرفیت 693 مگاوات نیز در استان سرمایه گذاری می شود که مجوز سرمایه گذاری برای 6 نیروگاه با سرمایه گذاری بیش از 79 میلیون دلار اخذ شده است.

حسینی، عدم امکان انتقال برق تا درب واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی، عدم تعریف معافیت ها و مشوق های منطقه ای، ملی و استانی، وجود کانون‌های متعدد تصمیم گیری در سرمایه گذاری و عدم استفاده موثر از پنجره واحد سرمایه گذاری را از جمله چالش‌های موجود بر سر راه سرمایه گذاری در استان اعلام کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای 2 طرح پتروشیمی میانه با 1.5 میلیارد دلار و پتروشیمی ورزقان با 1.3 میلیارد دلار در حوزه فایناس استان گفت: مجوزهای محلی پتروشیمی میانه اخذ شده و در طرح ورزقان نیز آب و گاز فراهم بوده و قرار است مطالعات زیست محیطی آن مطالعه شود.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نرخ ارز بیشترین ریسک و چالش برای سرمایه گذاری است، بالا بودن رتبه کشور در محیط کسب و کار و عدم وجود مطالعات مالی، فنی و زیست محیطی را از دیگر چالش‌های سرمایه گذاری در استان اعلام کرد.

وی گفت: برای بهبود رتبه فضای کسب و کار استان، سامانه‌های صدور مجوز به نام های نما، سام، یاور و دادور راه اندازی شده و پنجره واحد سرمایه گذاری در معدن ایجاد شده و در سایر حوزه ها نیز ایجاد می شود.

آذربایجان شرقی با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در حوزه های مختلف سرمایه گذاری از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، نیرو و پتروشیمی برخوردار است.

 

انتهای پیام/ش

سرمایه گذاری 54 نیروگاه مولد با مقیاس کوچک در استان آذربایجان شرقی

برچسب ها: معدن ، صنعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار