تظاهرات مسلمانان هند همزمان با سفر نتانیاهو به دهلی نو

همزمان با سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به هند، مسلمانان این کشور علیه او تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با نارندرا مودی روز یکشنبه وارد دهلی نو -پایتخت هند- شد.

سفر 6 روزه نتانیاهو به دهلی نو چند هفته پس از رأی موافق هند به قطعنامه سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی انجام می شود.

بسیاری از مسلمانان هند در اعتراض به سفر نتانیاهو به این کشور تظاهرات گسترده ای در دهلی نو برگزار کردند. در این تظاهرات اعتراض آمیز، معترضان ماکت و تصاویر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. همزمان با پایتخت، در هزار نقطه دیگر در سراسر هند نیز تظاهرات ضدصهیونیستی برگزار شد.

در 20 دسامبر 129 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. هند نیز به این قطعنامه رأی موافق داد که با انتقاد تل آویو مواجه شد. رژیم صهیونیستی اعلام کرد چنین قطعنامه ای را نخواهد پذیرفت.

اوایل ماه دسامبر دونالد ترامپ قدس را به عنوان «پایتخت اسرائیل» به رسمیت شناخت و اعلام کرد سفارت آمریکا را از تل آویو به این شهر منتقل خواهد کرد. تصمیم ترامپ با محکومیت بین المللی و خشم مسلمانان سراسر جهان مواجه شد.

انتهای پیام/

تظاهرات مسلمانان هندی در اعتراض به سفر نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار