اجرای طرح توسعه باغات دیم درمناطق بالای 150 میلی متربارندگی

رییس جهادکشاورزی استان کردستان از اجرای طرح توسعه باغات دیم در مناطقی از استان که بالای 150 میلی متر میانگین بارندگی دارند، خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری با اعلام این خبر گفت: طی جلسه ای که در وزارت جهاد کشاورزی با حضور معاونین وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، موانع و محدودیت های طرح توسعه باغات برداشته شد و تمام شهرستان های استان کردستان مشمول این طرح شدند.

وی با بیان اینکه استان کردستان از مستعدترین استان های کشور برای توسعه باغات است بیان کرد: توسعه باغات در مناطقی که بالای 150 میلی متر میانگین بارندگی دارند، با بررسی و نظرات کارشناسی طرح توسعه باغات اجرا می شود.

رییس جهادکشاورزی استان کردستان بیان کرد: طرح توسعه باغات از ابتدای سال 96 تا کنون 59 هکتار اجرا و به مرحله غرص نهال رسیده است.

وی خواستار تسریع در روند توسعه باغات استان شد و به مدیران شهرستان توصیه کرد که نهایت تلاش و توان کارشناسان را در این خصوص به کار بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با تاکید بر اینکه مدیرکل و مجموعه منابع طبیعی استان هم در این طرح، همکاری و هماهنگی لازم را با جهاد کشاورزی دارند خاطر نشان کرد: جلسات هماهنگی و فنی توسعه باغات هر هفته با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نماینده منابع طبیعی برگزار شود.

جعفری افزود: شرایط برای توسعه باغات در استان مساعد است و باید بیشترین استفاده را از این پتانسیل در جهت افزایش و پایداری در تولید و اشتغال جوانان ببریم.

انتهای پیام/م

اجرای طرح توسعه باغات دیم در استان کردستان

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.