پزشکان و متخصصان خواستار ارزیابی وضع سلامت روانی ترامپ شدند

چند تن از متخصصان بهداشت روانی در نامه‌ای به پزشک کاخ سفید خواستار بررسی وضع سلامت روانی ترامپ علاوه بر سنجش شرایط جسمانی او شدند.

بار دیگر پزشکان و متخصصان خواستار ارزیابی سلامت روانی دونالد ترامپ شدندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «رانی جکسون» پزشک کاخ سفید، روز جمعه اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سلامت کامل به سر می‌برد. اما علی‌رغم تاکید متخصصان بهداشت روانی هنوز مشخص نیست ترامپ آزمایش‌های روانی را هم انجام داده است یا خیر.

جکسون روز پنجشنبه نامه‌ای را از سوی تعدادی از پزشکان و متخصصان دریافت کرد که خواستار انجام آزمایش‌های بنیادی برای سنجش سلامت روانی ترامپ شده بود.

گزارش 5 آزمایش اخیر ترامپ نشانی از انجام آزمایش‌های روانی ندارد. در این نامه آمده است انجام چنین آزمایش‌هایی برای کسانی که سنشان از 66 سال بیشتر است ضروری و موضوعی عادی است. این در حالی است که ترامپ 71 سال دارد.

دستورالعمل‌های پزشکی نشان می‌دهند افرادی که در این رده سنی هستند باید مرتباً از لحاظ شناختی و عملکرد عصبی تحت آزمایش قرار بگیرند.

کاخ سفید زیر سوال بردن سلامت ذهنی ترامپ را «شرم‌آور و خنده دار» توصیف کرده است. کاخ سفید همچنین اعلام کرد آزمایش‌های ارزیابی سلامت روانی چیزی نیست که دونالد ترامپ بخواهد انجام دهد و بستگی به خود او دارد که چه اطلاعاتی را در انتظار عموم قرار دهد.

در نامه مذکور آمده است: «بدون انجام چنین آزمایشی، دونالد ترامپ درمان مناسب را دریافت نمی‌کند. همچنین بدون این آزمایش مردم آمریکا فهم درستی از سلامت رئیس‌جمهورشان ندارند».

از آنجایی که تشخیص سلامت روانی یک شخص فقط از نزدیک امکان پذیر است، این متخصصان از پزشک او خواسته‌اند احتمال زوال عقلی ترامپ را بررسی کند. نگرانی‌ها درباره احتمال مشکلات روانی ترامپ رو به افزایش است. البته در نامه مذکور نیامده است دلیل افزایش این نگرانی‌ها چیست.

مشکلاتی که این متخصصان به آن اشاره می‌کنند شامل سخنان بی معنی و مبهم، نشناختن دوستان قدیمی، تکرار مداوم یک مفهوم، کاهش هماهنگی عضلات، سختی در خواندن، فهمیدن و گوش کردن، قضاوت از روی شک، ناتوانی در برنامه ریزی و حل مسائل، کنترل نداشتن بر رفتار، کاهش دامنه لغت در سال‌های اخیر و وابستگی بیش از حد به استفاده از صفات عالی می‌شود.

پس از انتشار کتاب «مایکل ولف» با عنوان «آتش و خشم» درباره دونالد ترامپ، وضع روانی او توجه زیادی را جلب کرده است. ولف به نقل از منابع نزدیک به ترامپ گفت رئیس‌جمهور با اینکه عادت داشت مسائل را در یک بازه 30 دقیقه‌ای تکرار کند، حالا سه داستان را در یک مکالمه 10 دقیقه‌ای تکرار می‌کند.

ولف در مصاحبه با «کریستین امانپور»، مجری شبکه سی‌ان‌ان، گفت : «100 درصد اطرافیان ترامپ بر این باورند که او توانایی انجام مسئولیت‌هایش را ندارد».

ترامپ و کاخ سفید، ولف و کتابش را زباله خوانده‌اند و از سلامت روانی رئیس‌جمهور آمریکا دفاع کرده‌اند. ترامپ هفته گذشته در توییتی نوشت: « درواقع دو دارایی بزرگ من در زندگی ثبات روانی و هوشم بوده‌اند». ترامپ خودش را «یک نابغه باثبات» توصیف کرد.

کارگروه خدمات پیشگیرانه آمریکا به پزشکان توصیه کرده است در جستجوی علائم اولیه مسائل شناختی که شامل مشکلات حافظه و تغییرات زبانی هستند، باشند.

دست‌کم 15 نفر از پزشکانی که این نامه را نوشته‌اند با دموکرات‌ها و 2 نفر با جمهوری‌خواهان در ارتباط هستند. اغلب این پزشکان از کشورهای آمریکا، کانادا و آلمان هستند و در رشته خودشان مشهور هستند. آنها در نامه مذکور نتیجه‌گیری کردند: «ارزیابی سلامت روانی ترامپ ضروری است چون هم سلامت رئیس‌جمهور و هم زندگی و امنیت ملی به آن بستگی دارد».

انتهای پیام/

درخواست پزشکان و متخصصان برای ارزیابی وضع سلامت روانی ترامپ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار