تدوین نقش تاریخی کرمان در دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از تدوین نقش این استان در دفاع مقدس در قالب «تاریخ‌نامه» با مدیریت سرلشکر قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت:یکی از حوزه‌های مهم عملکردی ما، «تاریخ‌نامه دفاع مقدس» و «تاریخ شفاهی» با رویکردهای شخص محور، موضوع محور و عموم رزمندگان است.


وی افزود: امسال بیشتر فعالیت‌های خود در حوزه تاریخ شفاهی را به بخش عموم رزمندگان معطوف داشتیم که تاکنون با حدود 300 رزمنده گفت‌وگو کرده‌ایم.


ابوالحسنی در رابطه با تاریخ‌نامه دفاع مقدس نیز گفت: این تاریخ‌نامه دارای 128 عنوان است که باید برابر با همین تعداد عنوان، کتاب منتشر شود و امیدواریم تا پایان سال 9 عنوان از این کتاب‌ها منتشر شود. مدیریت این پروژه بر عهده سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس است.


وی بیان کرد: کتاب‌هایی که در این پروژه منتشر می‌شود از زیرساخت اسنادی بسیار خوبی بهره‌مند است و بالغ بر 400 مصاحبه پیوست این کتاب‌هاست و آماده‌سازی و انتشار هر کتاب حدود 5 سال زمان می‌برد. این کتاب‌ها اساس اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در آینده خواهد بود.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: در بحث کتاب دفاع مقدس نیز تاکنون کار چاپ 25 عنوان کتاب انجام شده و این کتاب‌ها در آینده نزدیک در تیراژهای مختلف، منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/ ی

گفتگو با 300رزمنده در دوران دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار