تجهیز کشتارگاه های دام آذربایجان غربی به اتاق سرد

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت :در سال جاری تعداد 11 واحد کشتارگاه دام استان در قالب طرح ساماندهی مجهز به اتاق سرد شده اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی نقش کشتارگاه های دام  را در سلامت و بهداشت جامعه وکنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام مهم  دانست و  گفت:  طی برنامه‏ریزی بعمل آمده در راستای  نظارت بر فعالیت کلیه کشتارگاه های دام استان و ساماندهی و تجهیز کشتارگاه های فعال دام صنعتی و سنتی تحت تملک شهرداری ها به اتاق سرد و انجام پروسه های پوست کنی و دوشقه سازی، تخلیه امعاء بر روی ریل انجام می شود.

وی توجه به موضوع سلامت مردم را  وظیفه‌ی اصلی دامپزشکی و نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌های دام استان  را از اولویت  های اداره کل دامپزشکی استان عنوان نمود  و گفت: رعایت موارد بهداشتی و سرد سازی لاشه های استحصالی از کشتارگاه های دام به منظور حذف کامل آلودگی ویروسی محتمل در لاشه با بکار گیری اتاق سرد و نیز تشدید نظارت بر عملیات کشتار و ضد عفونی خط کشتار و سایر بخشهای مربوطه میسر می گردد.

داهیم تصریح کرد: تجهیزات پیش سردکن در کشتارگاه ها به میزان زیادی در کاهش برخی بیماری ها از جمله تب کریمه کنگو و انتقال آن به انسان تاثیرگذار است.

 وی یاد آور شد: در همین راستا در سال جاری  تعداد 11 واحد از کشتارگاه های  دام استان در قالب طرح ساماندهی مجهز به اتاق سرد گردیده اند ، که بدین ترتیب کلیه کشتارگاه های دام استان اعم از صنعتی و سنتی تحت تملک شهرداری ها واجد ریل کشتار و اتاق سرد می باشند .

انتهای پیام/ح

ساماندهی کشتارگاه های دام آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.