رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

عبور از بحران اقتصادی با ایجاد نهاد فراقوه‌ای اقتصادی

شافعی گفت: ایجاد نهادی فراقوه ای که کلیه تصمیمات اقتصادی در آن گرفته شود، باعث گذر از بحران اقتصادی می شود.

با ایجاد نهادی فراقوه ای اقتصادی می توان از بحران اقتصادی عبور کردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه اتاق بازرگانی ایرانی با حضور نمایندگان سایر استان‌ها با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور قابل حل است، اظهار کرد: ناکارآمدی اقتصادی، مشکلات را به حوزه اجتماعی و اقتصادی کشیده است اما این به معنی نومیدی نیست. با استفاده از فعالان اقتصادی و تبیین برنامه‌های اقتصادی برای پیشرفت و راهبرد در افق کشور؛ حل مشکلات اقتصادی امکان پذیر است.

وی افزود: در صورت تسلط عقلانیت و منطق اقتصادی در یک بازه زمانی ۱۵ ساله، می توان کشور را به پانزدهمین اقتصاد برتر جهان رساند.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور اقتدار سیاسی و امنیتی را دستخوش بحران می‌کند. تصمیمات و نگاههای کوتاه‌مدت یکی از مهمترین دلایلی است که منجر به بروز مشکلات فراوان در اقتصاد کشور شده است.

وی تصریح کرد: افزایش فسادهای، نابرابری‌ها طبقاتی، گسترش فقر و بیکاری و کاهش درآمد سرانه همه مواردی است که از سال‌های گذشته از سوی متخصصین و کارشناسان مستقل بارها و به کرات بیان شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: عدم انطباق با شرایط اقتصادی که تصمیم‌گیری سریع را نیاز دارد؛ باعث کند شدن شرایط اقتصادی می شود، بنابراین قوانین ناکارآمد و تفسیر پذیر اشتباه، باعث افزایش فساد و ناکارامدی اقتصادی در کشور شده است.

وی اذعان کرد: مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور دید منفصل و جزیره ای عمل کردن و عدم توجه به نسل آینده است.

به گفته وی؛ کشورهایی مانند چین و تایوان که قدم در مسیر توسعه گذاشتند نهاد توسعه را بنا کردند.

شافعی در پایان یادآور شد: این نهاد فراقوه‌ای در کشورهای موفق به طور معمول زیر نظر رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر آن کشور فعالیت کرده است و مانند کشورمان آنطور نیستند که هر کسی کشکول خود را در دست دارد و امیدی به تغییر وضعیت با ادامه روند فعلی نباشد.

انتهای پیام/

مشکلات اقتصادی در کشور قابل حل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار