راه اندازی خانه سمن‌ها درکهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:خانه سمن ها در استان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: خانه سمن‌ها سال ۸۲ در استان تأسیس شد و پس از مدتی بنا به دلایلی تعطیل شد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی با بیان اینکه سمن‌ها بازوی اجرایی بین دولت و مردم هستند افزود: تشکیل خانه سازمان‌های مردم نهاد فعال (سمن‌ها) در استان ضروری است.

وی ادامه داد: با کمک تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد و یکی از دستگاه‌های اجرایی به زودی خانه سمن‌ها در استان راه اندازی می‌شود.

میرمحمدی خرد جمعی را از اساسی‌ترین ویژگی‌های سمن‌ها دانست و گفت: اگر سازمان‌های مردم نهاد هم‌اندیشی بیشتری داشته باشند به شناخت بیشتری نسبت به مسائل می‌رسند.

وی هدف از تشکیل این خانه را توانمندسازی اعضای تشکل‌ها در استان عنوان کرد و افزود: مسئولان سمن‌ها می‌توانند در این مکان نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کنند.

میر محمدی با بیان اینکه خانه تشکل‌ها به محلی برای رجوع سازمان‌های مردم نهاد تبدیل می‌شود گفت: با راه‌اندازی این خانه اعضای سمن‌ها می‌توانند بر فعالیت سایر سمن‌ها نظارت کرده و پیوندی برای ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی افزود: امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی را به سازمان‌های مردم نهاد واگذاری می‌کنیم.

میرمحمدی با بیان اینکه سمن‌ها با مشکلاتی رو به رو هستند، ادامه داد: خانوادگی و تک نفره اداره شدن این سازمان‌ها یکی از مشکلات آن‌ها است و علت اصلی آن بیگانه بودن مردم استان با کار گروهی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه ۷۰ سمن فعال در استان وجود دارد، گفت: این سازمان‌های مردم نهاد در دامنه متنوعی از جمله فرهنگی، سلامت، ورزشی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: امسال با تشکل‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خودکشی، عفاف و حجاب و حاشیه نشینی قرارداد منعقد می‌کنیم.

میرمحمدی از انعقاد قرارداد در حوزه سلامت و نشاط اجتماعی با آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: سازمان دانش آموزی به عنوان یک تشکل غیر دولتی در زمینه برگزاری المپیاد ورزشی و جنگ شادی در بین دختران دبیرستانی در سراسر استان اقدام می‌کند.

 

انتهای پیام/ش

خانه سمن‌ها درکهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.