مهرابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

سلامت روانی پیش شرط زندگی زناشویی سالم

یک روانپزشک در خصوص سلامت روحی، روانی و ارتباط آن با بهبود کیفیت زندگی زناشویی توضیحاتی داد.

خبرنگار: جنیدی//آموزش مهارت ها  قبل از ازدواج کمک بزرگی به ارتقای کیفی زندگی زناشویی می‌کندحمید مهرابی روانپزشک در حوزه سلامت جسمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:  بر اساس فاکتورهای اجتماعی، روانی، جسمانی، رفاهی  سلامت جسم در ارتباط زناشویی  مهم است و ارتقای سطح کیفی سلامت جسم یکی از ملزومات هر جامعه محسوب می شود.

 وی در خصوص اهمیت سلامت روحی و روانی در جامعه، ادامه داد: بحث سلامت روحی و روانی در میان افراد جامعه بسیار مهم است به طوریکه اگر افراد سلامت روانی داشته باشند، ارتباط زناشویی آنها بدون هیچ مشکلی انجام می‌گیرد و این مسئله نیازمند آموزش‌های دوره‌ای است.

 مهرابی با بیان اینکه خانواده‌های ایرانی باید آموزش های لازم را در خصوص ارتباط با همسران فرا گیرند، عنوان کرد: جامعه نیازمند آموزش‌های مختلف در خصوص ارتباط‌های خانوادگی است و ما باید این نوع موضوعات را در دوره های مختلف آموزش دهیم.

 این روانپزشک در خصوص آموزش‌های زناشویی به زوجین عنوان کرد: یکی از مهمترین قدم‌ها برای داشتن یک زندگی خوب و شاد  آموزش‌های قبل از ازدواج و حتی پس از ازدواج برای زوجین است زیرا فراگیری این نوع مهارت‌ها کمک زیادی به آنها در بهبود زندگی‌ زناشویی‌ می‌کند.

 مهرابی اظهار کرد: آموزش‌های قبل از ازدواج کمک بزرگی به ارتقای کیفیت زندگی‌های زوجین و رابطه بین زن و شوهر می‌کند و این مسئله باعث جلوگیری از بروز دعواهای خانوادگی می‌شود.

 وی یادآور شد:‌ ما باید به افراد سالمند آموزش‌های ویژه زناشویی را بدهیم تا آنها بتوانند در زمان کهنسالی ارتباط خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/

ضرورت فراگیری مهارت‌های زناشویی در زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار