خریداری و ذخیره‌سازی ۱۵ هزارتن مرکبات در مازندران

قرار داد خرید ۱۵ هزار تن پرتقال شب عید تاکنون با باغداران مازندرانی بسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سهمیه مرکبات ذخیره شب عید استان‌های شمالی ۳۰ هزار تن است که از دو هفته گذشته با مباشرت سازمان تعاون روستایی، تشکل‌های استان، سورتینگ داران و باغداران مرکبات شب عید در سردخانه‌ها در حال ذخیره‌سازی است.

وی افزود: ۱۵ هزار تن قرارداد  ذخیره‌سازی و انتقال به انبار‌ها به تفکیک  سهمیه هر استانی تا کنون صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به تولید مناسب پرتقال، ذخیره‌سازی آغاز شده است تا در صورت التهاب بازار شب عید مرکبات ذخیره‌سازی شده به بازار عرضه شود.

حیدرپور با اشاره به اینکه پرتقال‌های ذخیره‌سازی شب عید از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، افزود: اکنون پرتقال شب عید در سایز‌های ۱۸۰ تا ۱۹۰ گرمی با نرخ هر کیلو ۲ هزار تومان از باغداران خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت نارنگی در مازندران روبه پایان است گفت: نارنگی قابلیت انبارداری ندارد و تنها مقداری در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی می‌شود.

حیدرپور نارنگی در بازار تهران با قیمت‌های بالایی عرضه می‌شود، افزود: با توجه به تولید و عرضه مناسب نارنگی، قیمت نارنگی درمراکز تولید متعارف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تن مرکبات امسال از باغ‌های مازندران برداشت شود.

مرکبات مازندران شامل انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، پج، نارنگی ژاپنی و پرتقال والنسیا است.

 

انتهای پیام /ر

ذخیره‌سازی مرکبات همچنان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.