بهرمنده ی کارگران ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد از بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ هزار کارگر ساختمانی در استان بیمه تامین اجتماعی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  عباس نورمحمدی مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای گسترش پوشش بیمه‌ای و حمایت از تولید و اشتغال و اقشار کم درآمد، کارگران ساختمانی را با حداقل نرخ بیمه‌ای تحت پوشش خدمات و حمایت‌های خود قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مشاغل ساختمانی از خطرناک‌ترین شغل‌ها به حساب می‌آیند، عنوان کرد: کارگران ساختمانی بیش از سایر مشاغل در معرض انواع حوادث و آسیب‌ها قرار دارند و لذا بیمهٔ آنان به ویژه در حوزه حوادث ناشی از کار امری ضروری برای آن‌ها به شمار می‌رود.

نورمحمدی افزود: قانون بیمهٔ اجتماعی کارگران ساختمانی تمام شاغلان در کارهای ساختمانی شامل بتن ساز و بتن ریز، بنای سفت کار، گچ کار، سنگ کار، قالب بند، لوله کش، برق کار، عایق کار و نقاش ساختمان را مشمول بیمهٔ تامین اجتماعی می‌داند و مشمولان آن می توانند از مزایایی چون مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان، هزینه‌های مربوط به حوادث و بیماری‌ها، غرامت دستمزد ایام بیماری و.... برخوردار شوند.

وی ابراز کرد: از آنجا که شاغلان این بخش همواره در معرض حادثه و آسیب‌های ناشی از کار قرار دارند و از طرفی معمولا افرادی با درآمد پایین به حساب می‌آیند در قانون بیمهٔ کارگران ساختمانی تمهیدات و تسهیلات خوبی از جمله حق بیمهٔ پرداختی آنان پایین‌ترین نرخ و شامل هفت درصد دستمزد ماهانه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

نورمحمدی ادامه داد: این افراد می‌توانند با دریافت کارت مهارت‌های فنی در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی از سازمان فنی و حرفه‌ای و ارائه آن به همراه سایر مدارک لازم شامل تصویر شناسنامه خود و افراد تحت تکفل و تکمیل فرم ثبت نام در شعب تامین اجتماعی و پرداخت ماهانه هفت درصد حق بیمه، اقدام به ثبت نام کرده و از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

انتهای پیام/ش

کارگران ساختمانی کهگیلویه و بویراحمد بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.