رئیس ثبت احوال میاندوآب:

سبقت تولد پسران از دختران /به طور متوسط روزانه ۱۴ نفر در میاندوآب متولد می‌شود

رئیس ثبت احوال میاندوآب گفت:به طور متوسط روزانه ۱۴ نفر در این شهرستان متولد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  رضا لقائی رئیس ثبت احوال میاندوآب  گفت: طی سال جاری ، 4 هزار و 269 نفر در میاندوآب متولد شده اند که 2 هزار و 270 نفر آن پسر و 1 هزار و 999 نفر آن دختر است.
وی گفت: این آمار در 10 ماهه سال 95، 4 هزار و 448 نفر بود که امسال بیش از 4 درصد کاهش در ثبت موالید داشته ایم و همچنین امسال 79 دوقلو و 6 سه قلو در میاندوآب به دنیا آمده اند.
رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب گفت: مادران در بازه سنی 25-29 سال بیشترین فراوانی ولادت طی امسال را داشته اند و مادران 30-34 ساله نیز در رتبه دوم قرار دارند و همچنین10 نفر از مادران زیر15 سال هم امسال صاحب فرزند شده اند.

لقائی با اعلام اینکه نام های محمد و فاطمه  در لیست محبوب ترین نام ها قرار دارد ،گفت: نام های امیرعلی،علی،مهدی،علی اصغر، آیهان ، امیرحسین، حسین، طاها و محمد طاها برای اسم پسر و زهرا،ال آی، یسنا،باران،نازنین زهرا،رها،زینب، آی سو و آیلین به ترتیب برای نام دختران انتخاب شده اند.

وی در مورد آمار فوتی ها گفت:طی ده ماهه امسال 1 هزار و 6 نفر فوت کرده اند که از این تعداد 570 نفر مرد و 436 نفر زن بوده است ،نکته جالب اینکه این آمار دقیقا برابر با آمار سال 95 است و هیچ تغییری نداشته است.

لقائی به دلایل فوت شهروندان میاندوآبی هم اشاره کرد و گفت: به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها، حوادث غیر عمدی بیشترین عامل مرگ و میر این شهرستان را تشکیل می دهند.

رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب با اعلام اینکه میزان ازدواج نسبت به سال گذشته 9درصد کاهش داشته است، گفت:در ده ماهه امسال 1 هزار و 906 ازدواج در سطح شهرستان ثبت شده است که بازه سنی 25-29 ساله بیشترین فراوانی ثبت را داشته اند و همچنین 15 نفر بالای 75 سال هم در بین مزدوجین قرار دارند.

انتهای پیام/م

آمار زاد و ولد و مرگ و میر در میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.