رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛

چاره‌ای جز اصلاح نظام کاربردی نداریم

سیف گفت: اگر کارمزد در دنیا حذف شود بانک برای ادامه حیات مجبور است که هزینه ها را به نرخ تسهیلات اضافه کند و در نهایت هزینه تأمین مالی را گران می‌کند.

چاره‌ای جز اصلاح نظام کاربردی نداریمبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نشست میزگرد نوآوری، بازیگران جدید و کارایی در کسب‌وکار مالی که در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد، با اشاره به تصمیم جدید بانک مرکزی نسبت به اصلاح نظام کارمزدی و دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان، اظهار کرد: نظام بانکی با چالش‌هایی روبه‌رو است که نیاز به اصلاح ساختار جدی در این بخش دارد، که یکی از آنها درآمد و هزینه نظام بانکی است.

وی افزود: بانک‌ها برای ورود به فناوری اطلاعات بنا به شرایط بازار و نگاه رقابتی، عموما در نقطه شروع در مسیر بازاریابی به اقتصادی بودن ارایه خدمات بانکی زیاد توجه نداشتند که این امر در سایر خدمات بانک ها نیز کاملا مشهود است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در دنیا برای بررسی و ارزیابی ساختار بانک این که چه میزان از هزینه‌های جاری از درآمدهای کارمزدی تعیین می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ساختار ما هم اکنون نامناسب است، اضافه کرد: اگر کارمزد در دنیا حذف شود بانک برای ادامه حیات مجبور است که هزینه ها را به نرخ تسهیلات اضافه کند و در نهایت هزینه تأمین مالی را گران می‌کند.

سیف ادامه داد: برای ایجاد تعادل باید ساختار کارمزدی چه در بانکداری الکترونیک چه در سایر خدمات بانکی باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه نبود تعادل دارایی و بدهی و نقدینگی نیز مورد توجه بانک مرکزی است، تأکید کرد: براین اساس در این باره اقداماتی هم انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار