نوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نقش زن در جامعه، سینما و ادبیات افغانستان پر رنگ تر از قبل است

داستان نویس مهاجر افغانستانی گفت: نقش زن در جامعه، سینما و ادبیات افغانستان بسیار پر رنگ تر از قبل می باشد. 

نقش زن در جامعه، سینما و ادبیات افغانستان پر رنگ تر از قبل است«زهرا نوری»، داستان نویس مهاجر افغانستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جهان در حال پیشرفت است و این پیشرفت از بسیاری جهات روی افغانستان تاثیر گذاشته است، به خصوص نقش زن در جامعه، سینما و ادبیات افغانستان بسیار پر رنگ تر از قبل می باشد. 

وی اظهار داشت: بعد از اینکه سقوط حکومت طالبان، یک جهش و حرکت مثبتی در زمینه ادبیات و فرهنگ شکل گرفت؛ بعد از این اتفاق، اکثر نویسندگان مجال یافتند تا دوباره دست به قلم بشوند و هم اکنون شاهدیم که انجمن و محافل ادبی در داخل افغانستان کم نیست و استقبالی بسیار خوبی نیز از این محافل ادبی صورت می گیرد.

نوری افزود: ما نویسنده های خوب و مطرحی در داخل افغانستان داریم و نویسنده های نسل نو هم در حال رشد هستند؛ اما با توجه به اینکه صنعت نشر افغانستان رشد چندانی نداشته و گاهی با خرده گیری نهادهای مسئول و عوامل دیگر روبرو است، کتاب ها آنطور که شایسته است به دست مخاطب نمی رسد.

این داستان نویس مهاجر افغانستانی بیان داشت: جهان در حال پیشرفت است و این پیشرفت از بسیاری جهات روی افغانستان تاثیر گذاشته است، به خصوص نقش زن در جامعه، سینما و ادبیات افغانستان بسیار پر رنگ تر از قبل می باشد. با اینکه آمار دقیقی وجود ندارد اما می توان گفت که تعداد نویسنده های خانم کمتر از نویسنده های مرد نیستند.

خانم نوری در ادامه گفت: ادبیات معاصر افغانستان می تواند بخشی به اسم ادبیات مهاجرت داشته باشد؛ یک شاخه از ادبیات که خیلی تاثیر گذار است مهاجرت هست، نه تنها برای ادبیات افغانستان بلکه برای ادبیات تمامی کشورهای دنیا. این تاثیر حتی بر روی زبان و تکنیک هم هست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.