پایگاه های قهرمانی، قلب تپنده‌ی ورزش استان یزد

پایگاه قهرمانی استان یزد از سال ۹۶ جان دوباره‌ای گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ اواسط دهه‌ی هفتاد بود که پایگاهی برای تقویت آمادگی جسمانی ورزشکاران حرفه‌ای ورزش به نام پایگاه قهرمانی تاسیس شد.

پایگاه قهرمانی در سراسر ایران تاسیس شد ولی باگذشت زمان هم از سیاست‌های وزارت خارج شد و هم به علت این که وظیفه‌ی خاصی برای این پایگاه تعبیه نشده بود، از پایگاه‌ها به عنوان انباری وسایل ورزشی استفاده شد!

ولی با شروع سال ٩٥ سیاست‌ها در مورد استفاده از پایگاه‌ها به طور کل تغییر کرد و با تزریق بودجه هر چند به صورت محدود پایگاه‌های قهرمانی از این حالت تاسف بار خارج شدند.

شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد در مورد این تغییرات اساسی گفت: برنامه ریزی‌ها به این گونه بود که هر استان چند رشته‌ی مستعد خودش را به وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد و فدراسیون‌های مربوطه زمینه حضور مربیان مطرح کشوری در استان‌ها برای برگزاری کلاس‌های بازآموزی برای مربیان استعداد یاب تدارک دیدند، مثل استان یزد که رشته‌های ژیمناستیک، سوارکاری، بسکتبال، تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری، تکواندو و دو و میدانی را به وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد و بعد از حضور مسئولان و مربیان کشوری در کلاس‌های توجیهی مربیان یزدی استعداد یابی از بهمن ٩٥ به طور رسمی کلید خورد.

قلب تپنده‌ی ورزش استان یزد را بهتر بشناسید!

یزدی‌ها المپیاد دارالعباده را با رشته‌های مذکور برگزار کردند و استعداد‌های برتر زیر نظر هیئت‌های مربوطه و البته پایگاه قهرمانی استان قرار گرفتند، آن هم پایگاه قهرمانی که نه تنها دیگر نشانی از آن مخروبه نداشت بلکه با هدف تمرینات سازمان یافته برای آینده سازان ورزش یزد به سازی شد.

مدیریت پایگاه قهرمانی استان یزد که با ٣٠٠ متر مربع در مجموعه ورزشی شهید نصیری قرار گرفته است به دست شیر یکی از خوش نامان ورزش استان قرار گرفت، شیر سرمربی تیم ملی امید شمشیربازی سابر ایران که شمشیربازی یزد را با اجرای طرح‌های استعدادیابی متحول کرد.

پایگاه های قهرمانی یزد جانی دوباره گرفتند

شیر سرمربی تیم ملی امید شمشیربازی سابر ایران در خصوص وضعیت گذشته و کنونی پایگاه قهرمانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: با سیاست وزارت ورزش و جوانان در انتهای سال ٩٥ و ابتدای سال ٩٦ پایگاه قهرمانی دراستان یزد هم جان دوباره‌ای گرفت و یزدی‌ها با هزینه‌ی ٣٠٠ میلیونی و تزریق دستگاه‌های ورزشی با کیفیت جزئی برترین‌های ایران قرار گرفتند.

اتفاقی که پایگاه قهرمانی را خیلی خاص کرده، از یک سو به غیر از آینده سازان ورزش استان ملی پوشان و ورزشکاران حرفه‌ای هم از این پایگاه استفاده می‌کنند و از سوی دیگر وسایل و امکانات مطلوب پایگاه ورزشکاران یزدی را متقاعد کرده که دیگر برای تمرینات بدنسازی به باشگاه‌های سطح استان که بعضی هم بی کیفیت است نروند.

قلب تپنده‌ی ورزش استان یزد را بهتر بشناسید!

شیر افزود: یکی از اتفاقات بدی که برای ما قابل هضم نبود، باشگاه‌های بی کیفیت استانی و مربیان نچندان کاربلد بودند که با تمرین ها، برنامه‌های رژیمی و حتی ارائه مکمل‌های غیر مجاز عمر ورزشی ورزشکار را می‌گرفتند ولی خب با پایگاه قهرمانی این مسئله کم رنگ‌تر شده است.

شیر همچنین گوشه‌ای از سالن را به ما نشان داد که با دستگاه‌های مجهولی فضایش اشغال شده بود؛ این دستگاه‌های ایران ساخت که به تست سنجش معروف هستند و از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها برخوردارند وظیفه‌ی بیان نواقص بدن ورزشکار را به مربیان دارد.

قلب تپنده‌ی ورزش استان یزد را بهتر بشناسید!

نکته قابل تامل این است که از مجموع ٤٧ هیئت ورزشی فقط یازده هیئت با این پایگاه همکاری دارند که البته با ادامه‌ی روند صعودی پایگاه قهرمانی استفاده ورزشکاران از قلب تپنده‌ی ورزش استان یزد بیشتر خواهد شد.

گزارش از محمد رضا سلیمی

انتهای پیام/ص

برچسب ها: وزنه برداری ، بوکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.