کتاب «جنون رسانه» گواهی بر وسواس بیش از حد ترامپ نسبت به رسانه‌ها

گاردین در گزارشی نوشت کتاب «جنون رسانه» نشان می‌دهد مطبوعات به دغدغه اصلی کاخ سفید و دونالد ترامپ تبدیل شده است.

کتاب «جنون رسانه» گواهی بر وسواس بیش از حد ترامپ نسبت به رسانه‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین چاپ انگلیس نوشت: کتاب «جنون رسانه» نشان می دهد مطبوعات به دغدغه اصلی کاخ سفید و ترامپ تبدیل شده است. پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی نوشت: کتابی جدید تحت عنوان «جنون رسانه» منتشر شده است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ به عنوان کسی که وسواس رسانه دارد و میزان وفاداری کارمندانش را براساس اینکه آنها تا چه اندازه از او در تلویزیون دفاع می‌کنند، می‌سنجد اما با وجود عادت توئیتری‌اش او به ندرت وب‌سایت‌ها را نگاه می‌کند.

هووارد کورتز، منتقد رسانه در این کتاب درباره شبکه مورد علاقه رئیس‌ جمهور و همچنین عادت‌های رسانه‌ای او سخن گفته است. براساس این کتاب، مدتی ترامپ هر صبح به جارد کوشنر، دامادش زنگ می‌زد و از او می‌پرسید "آیا امروز نیویورک تایمز لعنتی را خوانده ای؟" کوشنر هم به او می گفت این روزنامه اهمیتی ندارد.

بر اساس گفته‌های کورتز، ترامپ روز خود را با چهار روزنامه آغاز می‌کند: تایمز، نیویورک پست، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست. او همچنین کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید را می بیند و برخی برنامه هایی را که نمی تواند ببیند ضبط می کند.

حساسیت او درباره پوشش های خبری در طول تاریخ ریاست جمهوری آمریکا عجیب است. به گفته کورتز بعضی اوقات زمانی که ترامپ می‌بیند افرادی از وی حمایت می‌کنند او از معاون مطبوعاتی خود می‌خواهد که به آنها زنگ بزند و بگوید که آنها کار درستی انجام دادند اما زمانی که او احساس می‌کند در گزارشی به وی بی‌انصافی شده است با استفاده از توئیتر آن گزارش را محکوم می‌کند.

کورتز در طول سه دهه گذشته در واشنگتن پست و همچنین در سی‌ان‌ان فعالیت کرده است. کتاب جنون رسانه کمی بعد از کتاب خشم و آتش منتشر شده است. کار کورتز برای به تصویر کشیدن بی نظمی و آشفتگی در کاخ سفید احتمالا مانند کتاب آتش خشم با انتقادهایی مواجه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار