تکرار اتهامات آمریکا علیه ایران؛

رئیس سیا: نگران نفوذ ایران در منطقه هستیم!

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در مصاحبه‌ای مدعی شد نگران نفوذ ایران در سوریه و منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در گفتگو با بی بی سی گفت: نگران نفوذ ایران در سوریه و منطقه هستیم. 

پمپئو در پاسخ این پرسش که آیا نگران سطح نفوذ ایران در سوریه و در منطقه نیستید؟ گفت: بله هستیم. او در پاسخ به این سئوال که آیا راه‌ها یا ابراز‌های دیگری برای دست و پنجه نرم کردن با این مسئله وجود دارد؟ گفت: بله ما قصد داریم درباره این مشکلات پیچیده کار کنیم و در هر کجا که می‌توانیم ایران را عقب برانیم.

رئیس سیا در ادامه مصاحبه با ‌بی‌بی‌سی گریزی به نامه سال گذشته خود (2017) به سردار سلیمانی زد و گفت: من می‌خواستم این پیام صریح را به ژنرال سلیمانی ارسال کنم که در سوریه منافع آمریکایی، غربی، انگلیسی و ... وجود دارد و هر حمله‌ای به آنها با پاسخ برابر مواجه خواهد شد.

پمپئو در پاسخ به این سئوال که آیا نگران این مسئله نیستید که مثلا تنش میان ایران و عربستان سعودی به نوعی درگیری منجر شود؟  گفت: بسیار نگران این مسئله هستیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که ‍ [درگیری] اتفاق نخواهد افتاد.

او در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:  آمریکا همچنین نگران نفوذ چین و تلاش این کشور برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت است.

او در پاسخ به این سئوال که آیا احساس می‌کنید چین موضعش نسبت به کره شمالی را تغییر داده است؟ گفت: بله همین طور است؛ آن‌ها می‌توانند بیش از این کمک کنند. صادقانه بگویم، یک سال پیش هیچ کس فکر نمی‌کرد چین چه کار‌هایی خواهد کرد. (اشاره به رأی چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد)

پمپئو در پاسخ به این سئوال که آیا درباره مسائلی مثل نفوذ چین نگرانی ندارید؟ نیز گفت: البته نگرانی وجود دارد. ما این روز‌ها درباره نفوذ روسیه صحبت می‌کنیم. چینی‌ها بسیار فعّالند و ما از آن‌ها استقبال می‌کنیم اما [در عین حال] شاهد تلاش‌های بسیار تمرکز یافته [آنها] برای سرقت اطلاعات آمریکا، نفوذ به ایالات متحده توسط جاسوس- با افرادی که از طرف دولت چین علیه آمریکا کار خواهند کرد- هستیم. شاهد این مسئله در مدارس‌مان هستیم. شاهد این مسئله در بیمارستان‌ها و دستگاه‌های پزشکی‌مان هستیم، درون کسب و کار‌ها و شرکت‌های آمریکا هستیم. این مسئله در خصوص سایر بخش‌های جهان هم صدق می‌کند ... از جمله در اروپا و انگلیس. چینی‌ها سرسختانه کار می‌کنند تا خود را در موقعیت یک ابرقدرت قرار دهند.

او در پاسخ این سئوال که شما درباره حمایت سیا از سرقت اسرار سخن گفتید؛ منظور شما چیست؟ نیز گفت: ما بهترین سرویس جاسوسی جهان هستیم. من بسیار به این مسئله افتخار می‌کنم. ما از طرف مردم آمریکا، به آن بیرون می‌رویم و بدترین کار‌ها را انجام می‌دهیم تا اسرار را به سرقت ببریم.

 انتهای پیام/

مصاحبه مایک پمپئو با بی بی سی

برچسب ها: خاورمیانه ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سید
۱۱:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
امریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
نگران باشید و با این نگرانی بمیرید .مرگ بر امریکای خائن
ایران وطن من است . زنده باد ایرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
رئیس سیا فقط از عصبانتت میتوانی بمیری وگرنه هیچ کاری نمیتوانی بکنی .

مرگ بر آمریکا
Brazil
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
مرگ بر ترامپ .
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۲:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
انشالله ریشه دولت مردان امریکا و جنایتکاران خشکانده بشه .مرگبر السعود واسرائیل
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
خوب که چی
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
به جهنم که باشید
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
باشه نگران باش
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
دنیا نگران جنایات امریکا در کل جهان است . با وجود اینکه امریکائی ه 7000 نیروهی نظامی بدون دعوت و اجازه حکومت سوریه وارد شمال این کشور کرده و بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده است .این مرد که رئیس سازمان جنایتکار سیا می باشد از نفوذ ایران در سوریه ابراز نگرانی می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
اینا از خداشونه ما و سایر کشورهای مسلمان درگیر جنگ و کشمکش باشیم تا ضعف های اقتصادی خودشون رو جبران کنن و از ما پله بسازن و ماها رو تضعیف کنن
با این حرفا سرکارمون میذارن تا جری تر بشیم و بیشتر فریبشون رو بخوریم
آخرین اخبار