بیشترین آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین

امسال ۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار با اعلام این خبر گفت: این اعتبار برای اجرای زیرساخت‌هایی از جمله زیرسازی، آسفالت و روشنایی معابر، ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه، پل ارتباطی و پارک تفریحی در این مناطق اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام میرمحمدی یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری دولت را توجه ویژه به مناطق حاشیه نشین اعلام کرد و افزود: علاوه بر این اعتبار ۱۰ میلیارد ریال دیگر هم برای توانمندسازی زنان بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار در این مناطق اختصاص و به استان ابلاغ شده است.

وی گفت: این اعتبار به منظور ارائه فراگیری آموزش‌های لازم به این زنان در زمینه‌های خیاطی، گلدوزی، عروسک سازی، پرورش قارچ و کشاورزی با کمک بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار افزود: برای شرکت کنندگان در این کلاس‌ها گواهینامه آموزشی صادر و پس از معرفی به صندوق کارآفرینی امید تسهیلات قرض الحسنه متناسب با طرح پیشنهادی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

میرمحمدی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت در سه شهر دهدشت، دوگنبدان و یاسوج حاشیه نشین هستند گفت: بخش عمده‌ای از این جمعیت در شهر یاسوج سکونت دارند که مهاجرت پذیری بی رویه از مناطق روستایی به علت نبود زیرساخت‌های لازم برای اشتغال و امکانات نامناسب برای زندگی در روستا‌ها موجب ظهور این پدیده شده است.

وی از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین خبر داد و افزود: این اعتبار توسط مجموعه استانداری برای کاهش آسیب‌ها با محوریت اعتیاد و مبارزه با آن هزینه می‌شود و برای ۱۳ دستگاه فرهنگی دیگر به طور جداگانه اعتباراتی از مرکز در نظر گرفته شده است که آن‌ها هم باید در این زمینه کار کنند.

میرمحمدی گفت:بیشترین آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین استان توزیع مواد مخدر، بیکاری و طلاق است.

انتهای پیام/د

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.