گفتگوی خواندنی و جذاب با نامتعارف‌ترین فوتبالیست جهان

گفتگویی جذاب و خواندنی با نامتعارف‌ترین بازیکن فوتبال در جهان را می‌خوانید.

غیر متعارف ترین فوتبالیست دنیابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،هیچ بازیکنی در دنیا به اندازه او علاقه مند به پوشیدن لباس های عجیب و غریب و نامتعارف نیست. آلوز در کل فرد خاصی است. عجیب لباس می پوشد و مدام شوخی می کند. او روحیه بسیار شادی دارد.

 دنی در طول دوران فوتبال خود در باشگاه های بزرگی بازی کرده و افتخارات بزرگی را به دست آورده است. او عملکردی درخشان هم در تیم ملی برزیل از خود بر جای گذاشته است.

با اینکه این مدافع میانی تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه پاری سن ژرمن کوهی از افتخارات دارد اما باز هم چیزهای بیشتری می خواهد، به خصوص اینکه جام جهانی 2018 روسیه در پیش است.

نخستین هدف او این است که با پاری سن ژرمن به افتخار بزرگی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا برسد، افتخاری تاریخی برای این باگشاه پاریسی. آنها در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف مانع بزرگی به نام رئال مادرید بروند.

دیگر هدف او در روسیه است، پس از پایان فصل باید به روسیه برود تا با پیراهن تیم ملی برزیل به ششمین قهرمانی تاریخ سرزمین قهوه در جام جهانی کمک کند. آخرین قهرمانی برزیلی ها در جام جهانی سال 2002 رقم خورد.

او در گفت و گوی اخیر خود درباره همه این مسائل و البته هم تیمی اش نیمار صحبت می کند.

چرا این بازیکن، غیر متعارف‌ترین فوتبالیست جهان است؟


بیشتر بخوانید:لباس مضحک ستاره فوتبال در جشنواره مد


تو در باشگاه های قبلی ات یعنی سویا، بارسلونا و یوونتوس افتخارات زیادی به دست آوردی، چطور تصمیم گرفتی به تیمی بیایی که افتخارات کمی دارد؟

خب همین مهم ترین دلیل من برای آمدن به پاریس بود. اصلا نمی خواهم همه چیز برایم سهل و آسان باشد. من عاشق چالش و جنگیدن هستم. برای اینکه تاریخ یک باشگاه را تغییر بدهم آدرنالین کافی را دارم. این دلیل آمدن من به اینجاست. دلیل دیگر این بود که در یک شهر بسیار زیبا (پاریس) زندگی کنم و در کنار تیمی باشم که عشق و علاقه زیادی در آن وجود دارد. خیلی ها فکر می کنند من به خاطر پول به اینجا آمدم اما عقیده درست نبود چون من پیشنهادات خیلی خوب دیگری هم داشتم. در حقیقت من اینجا فرآیندی را پشت سر گذاشتم که قبلا در بارسلونا داشتم. یعنی باشگاه در حال تغییر و آغاز سرفصل جدید در تاریخ است. من به اینجا آمدم تا بخشی از بهترین پاری سن ژرمن تاریخ باشم، این اتفاق در بارسلونا هم برایم افتاد. می خواهم به باشگاه کمک کنم تا بزرگ ترین اتفاقات رقم بخورد.

داشتن نیمار در کنارتان بخشی از این دلیل است که چرا تا این اندازه برای کسب موفقیت های جدید جاه طلب هستید. چه نقشی در آمدن نیمار به پاریس ایفا کردی؟

هر کاری لازم بود انجام دادم و در واقع نقش زیادی داشتم نیمار به اینجا بیاید. من به او توصیه هایی کردم و به او گفتم که چه چیزهای خوبی در این باشگاه و این شهر تجربه کرده ام. قبل از اینکه خودم هم به اینجا بیایم چنین برنامه ای داشتم که نیمار را به اینجا بکشانم. او مدتی نسبت به آمدن به پاریس نامطمئن بود. من به او گفتم به حرف دلش گوش کند و خوشحال باشد. این تنها چیزی بود که در نهایت به او گفتم.

به نظرت نیمار برای اینکه به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود به اندازه کافی خوب هست؟

به نظرم او از لحاظ اینکه موثرترین بازیکن دنیا باشد با مسی برابر است. مهم این بود که نیمار بتواند از سایه مسی بیرون بیاید. بازی کردن در کنار مسی بهترین اتفاق ممکن است اما با بازی در کنار او همیشه به توانایی های خودت شک می کنی و نمی توانی خودت را بهترین بازیکن قلمداد کنی. من همیشه بازی کردن کنار مسی را دوست داشتم و این را هم تجربه کردم اما فراموش نکنید من و نیمار برزیلی هستیم و مسی آرژانتینی! دیر یا زود باید مقابل هم قرار می گرفتیم. به نظر من بهترین زمان برای اینکه به افتخارات بزرگ تر فردی در فوتبال برسی زمانی است که کنار مسی نباشی.

گفتی که دوست داری با پاری سن ژرمن فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوی، این واقعا رویای بزرگی برای تیمی همچون پاریس نیست؟

قهرمانی در اروپا چیزی است که بر روی آن تمرکز کرده ایم. این هدف نهایی ماست. وقتی نیمار بارسلونا را ترک کرد و وقتی من فصل گذشته یوونتوس را ترک کردم تا به پاری سن ژرمن بیاییم این را مد نظر داشتیم. این هدف ما را به هیجان می آورد و آدرنالین ما را بالا می برد. دنیا مال آدم های شجاع هاست. اگر شجاع نباشی همیشه در سایه باقی می مانی. برای قهرمانی در اروپا به چیزی بیش از نام های بزرگ نیاز داریم. حتی اگر بزرگ ترین بازیکنان جهان همگی اینجا باشند وقتی انسجام تیمی وجود نداشته باشد به جایی نمی رسیم. ما آمده ایم تا برای این موفقیت بزرگ با تمام وجود بجنگیم.

بعد از لیگ قهرمانان اروپا جام جهانی انتظار شما را می کشد.

برای من مهم نیست که در جام جهانی مقابل چه تیم هایی بازی می کنیم. ما باید هر حریفی را شکست بدهیم. هیچکس با بازی کردن مقابل تیم های ضعیف قهرمان نمی شود. ما باید دیر یا زود در جام جهانی با بهترین تیم های جهان مسابقه بدهیم. در روسیه فقط قهرمانی را جستجو خواهیم کرد.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

 آدرنالین برای تغییر تاریخ!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.