سی‌ان‌ان گزارش داد: ۵ نکته برجسته از سخنرانی سالانه ترامپ

تحلیلگر سیاسی سی‌ان‌ان پنج نکته انتقادی از سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره را برجسته کرد.

سی‌ان‌ان: 5 نکته برجسته از سخنرانی سالانه دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کریس سیلیزا» خبرنگار و تحلیلگر سیاسی سی‌ان‌ان، در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه شب اولین سخنرانی سالانه خود را ایراد کرد. او در این سخنرانی طولانی به موفقیت‌های خود در نخستین سال ریاست جمهوری‌اش و چشم اندازهایش در سال‌های پیش رو پرداخت.

سیلیزا نکاتی از سخنرانی ترامپ را استخراج و برجسته کرده است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

نخست آمریکا

ترامپ با این فکر که همیشه آمریکا را در اولویت قرار خواهد داد، در انتخابات شرکت کرد و پیروز شد. او در یک ساعت اول سخنرانی‌اش فقط درباره سیاست داخلی، کاهش مالیات، اقتصاد، تجارت، اصلاحات قانونی و مهاجرت حرف زد. او تا بعد از ساعت 10 شب حتی یک کلمه درباره جایگاه آمریکا در جهان حرف نزد.

پیام او واضح بود: «نخست آمریکا» فقط یک شعار نیست و ترامپ در تلاش است تا آن را به یک سیاست واقعی تبدیل کند.

اتحاد دو حزب مخالف امکان پذیر نیست

ترامپ در دقایق اولیه سخنرانی‌اش چند بار از کشور و کنگره خواست با هم متحد شوند. او در این خصوص گفت: «امشب از همه می‌خواهم اختلافات را کنار بگذارند و نقاط مشترک را پیدا کنند تا برای خدمت به کسانی که به ما رای دادند متحد شویم». او بار دیگر گفت: «اگر به سختی کار کنید و اگر خودتان و آمریکا را باور داشته باشد می توانید هر رویایی را در سر بپرورانید. شما می توانید هر چیزی که می‌خواهید باشید و ما می توانیم با هم به همه چیز برسیم».

واکنش ناامیدانه «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، به درخواست ترامپ برای اتحاد احزاب این کشور به وضوح نشان می‌دهد تا چه حد امکان دارد این اتفاق به وقوع بپیوندد.

سی‌ان‌ان: 5 نکته برجسته از سخنرانی سالانه دونالد ترامپ

تمرکز بر موفقیت‌ها نه چشم اندازها

اغلب سخنرانی‌های سالانه به طور مساوی روی دست‌یافته‌های گذشته و چشم اندازهای آینده تمرکز دارند. اما 80 درصد سخنرانی ترامپ به آنچه انجام داده بود و 20 درصد آن به کارهایی که مایل بود انجام دهد، اختصاص یافت.

ترامپ تقریباً بعد از یک ساعت، برای اولین بار به کارهایی که قصد داشت در آینده انجام دهد اشاره کرد. او فقط مراقب بود کارهایی را که در آنها موفق بوده و احتمالاً رسانه‌ها آنها را پوشش نداده‌اند، از قلم نیندازد.

ترامپ در نقش محو‌کننده اقدامات اوباما

جمهوری خواهانی که در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، از اقدامات او ناراضی بودند در زمان نامزدی ترامپ برای پست ریاست جمهوری او را گزینه مناسبی می‌دیدند. به همین ترتیب ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری اش بیشتر مانند محو کننده اقدامات اوباما عمل می‌کرد.

ترامپ قانون مهاجرتی «داکا» را لغو کرد. او تلاش کرد تمام قوانینی را که اوباما وضع کرده بود، یکی پس از دیگری لغو کند. حتی ترامپ در سخنرانی شب سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد زندان مخوف گوانتانامو در کوبا را فعال نگه دارد. اوباما مدتها برای بسته شدن این زندان تلاش کرده بود.

اگر به یاد داشته باشید ترامپ نه در زمان نامزدی و نه در زمان ریاست جمهوری خود، برنامه واضحی برای کشور نداشت در نتیجه مجبور شد به هر آنچه اوباما انجام داده بود واکنش نشان دهد و آنها را از بین ببرد.

بزرگترین ناگفته ترامپ در سخنرانی سالانه‌اش

ترامپ در هیچ جای سخنرانی‌اش حتی به طور تلویحی هم به تحقیقات اف‌بی‌آی درباره احتمال همدستی کمپین ترامپ و روسیه یا مداخله مسکو در انتخابات 2016 آمریکا اشاره نکرد.

او فقط یک بار اسم روسیه را آورد: «ما در سراسر جهان با رژیم های سرکش، گروه‌های تروریستی و رقیبانی ماند چین و روسیه که منافع ما، اقتصادمان و ارزشهایمان را به چالش می‌کشند، مواجه هستیم».

سی‌ان‌ان در انتهای گزارش خود با اشاره به تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابت 2016 آورده است: آیا اینکه ترامپ درباره مسئله ای که قلب و روح سیاسی واشنگتن را هدف قرار داده، حرفی نزد غافلگیر کننده نیست؟! ترامپ 80 دقیقه درباره هر موضوعی که در جهان وجود دارد حرف زد اما به این تحقیقات اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/

نکات برجسته سخنرانی ترامپ از نگاه سی‌ان‌ان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار