برخواه: قصد برخورد چکشی با کیانوش رستمی را ندارم/ در المپیک نوجوانان شانس کسب مدال داریم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت:تمرین‌های انفرادی کیانوش از زمان مدیریت من شروع نشده است و نباید از من توقع برخورد چکشی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان محمد حسین برخواه درباره دلیلش برای برعهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان وزنه برداری بیان کرد: پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان برایم غافلگیر کننده بود چراکه مشغول پیگیری برنامه های تیم ملی نوجوانان و جوانان بودم. پس از برگزاری دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم جوانان و درحالیکه برای اردوی سوم که در بهمن برگزار می شود آماده می شدیم شرایط فدراسیون به شکلی رقم خورد که محسن بیرانوند سمت دبیری فدراسیون را برعهده گرفت و علی مرادی هم سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را به من پیشنهاد داد که این سمت را پذیرفتم.

او درمورد برنامه هایش برای بازی های آسیایی جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان گفت: با توجه به تغییر اوزان در حال حاضر به صورت دقیق اطلاع ندارم که وزنه برداری در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی قرار است در چند وزن برگزار شود و تقسیم بندی اوزان به چند شکل است.اگر قرار باشد مسابقات در ۱۰ وزن برگزار شود باید با اوزان جدید هماهنگ شویم.

او ادامه داد: در شروع اردوهایمان نفرات را به شکلی انتخاب می کنیم که قدرت مانور داشته باشیم و دستمان بسته نباشد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره احتمال حضور نفرات اصلی تیم ملی وزنه برداری در اردوی اسفند پاسخ داد: فکر می کنم به صلاح نفرات اصلی است که در اردوی اسفند شرکت کنند. البته تصمیم ندارم در این اردو به وزنه برداران قدیمی تیم ملی سخت بگیرم و آن ها را به حضور در اردو مجبور کنم اما فکر می کنم حضور نداشتن آن ها در تمرینات منظم اردویی می تواند پس از عید نوروز برایشان دردسر ساز شود. این امر احتمال آسیب دیدگی را افزایش می دهد. سن بیشتر وزنه برداران ما بالاست و در این وضعیت خطر مصدومیت بیشتر است.

سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: اردوی اسفند را تنها برای حفظ حداقل آمادگی وزنه برداران برگزار می کنیم و پس از تعطیلات نوروز فشار تمرینات را افزایش می دهیم.

برخواه درباره اینکه تا چه اندازه از عملکردش در تیم های ملی پایه وزنه برداری رضایت دارد، پاسخ داد: تلاش کردم ابتدا تعداد نفرات دعوت شده به اردو گسترده باشد و وزنه برداران شهرستانی بیشتر بتوانند در اردوی تیم ملی شرکت کنند. به هر حال این امر می توانست روی سایر وزنه برداران شهرستانی تاثیرگذار باشد. سعی کردم انگیزه را بین شهرستانی ها ایجاد کنم و آن ها حضور در تیم ملی را دور از دسترس نبینند.طبیعی است درصد خطا در رده های پایه بالاتر از رده بزرگسالان است چراکه تا زمان شرکت نکردن وزنه برداران در عرصه های بین المللی نمی توانیم شناخت خوبی از مسائل روحی و روانی آن ها داشته باشیم اما ملی پوشان بزرگسال میدان دیده و باتجربه هستند و درصد خطای آن ها کمتر است.
 
او درمورد شرایط تمرینی کیانوش رستمی در دوران فعالیت کادرفنی جدید تیم ملی وزنه برداری گفت: تمام تلاشم را به کار می گیرم محیط امن و آرامی را در تیم ملی ایجاد کنم تا کیانوش رستمی بتواند در آرامش کارش را پیگیری کند. وزن ۸۵ کیلوگرم در حال حاضر با وجود نفراتی مانند تائو چینی، اوکولوف روس و وزنه برداران قزاقستان و شیلی چهار تا پنج مدعی درجه یک دارد و آن ها نفراتی هستند که در بهترین شرایط جسمی و فنی کار می کنند‌. این وزنه برداران سن کمتری هم نسبت به کیانوش دارند و در المپیک ۲۰۲۰ بیشتر آن ها ۲۵، ۲۶ ساله هستند و در اوج آمادگی قرار دارند. وظیفه ام اینست که شرایطی به وجود آورم که رستمی بدون تنش تمریناتش را انجام دهد و بازهم برای کشورمان افتخارآفرین‌باشد.
 
او افزود: داستان تمرین های انفرادی کیانوش از من شروع نشده است و نبایست از من توقع برخورد چکشی و حذفی داشت. کیانوش از قدیم با من روابط خوب و دوستانه ای داشته است و می توانم بگویم با هم مانند برادر هستیم. تمام تلاشم را انجام می دهم ضمن حفظ نظم و دیسیپلین اردو برنامه ویژه ای هم برای کیانوش درنظر بگیرم. در کل همه جوره با رستمی همکاری و تعامل داریم.

تلاش می کنیم به شکلی کار کنیم که بهانه ای دست هیئت ژوری مسابقات ندهیم

برخواه درباره بازگشت بهداد سلیمی به عرصه وزنه برداری و اینکه باید چه شرایطی فراهم شود تا او بازهم اسیر ناداوری های هیئت ژوری نشود، گفت: تلاش می کنیم به شکلی کار کنیم که بهانه ای دست هیئت ژوری مسابقات ندهیم. طبیعی است اگر بخواهیم به بالا زدن بهداد سلیمی ریز شویم تا حدی اشتباه می بینیم و نمی توان این موضوع را انکار کرد. من هم زمانیکه می خواستم وزنه را بالا ببرم ناگهان آرنج دستم قفل می شد و اگر مقداری خم می شد نمی توانستم وزنه را نگه دارم. آرنج بسیاری از وزنه برداران قفل نمی شود و لرزش دارد اما داوران بسیاری از این خطا چشم پوشی می کنند. در رقابت های جهانی آناهایم برای ایوب موسوی، سعید علی حسینی و بسیاری از وزنه برداران دیگر این مورد پیش آمد اما سه چراغ سفید گرفتند.

سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری خاطرنشان کرد: این حساسیت روی بهداد سلیمی ایجاد شده است و تلاش می کنیم در تمرینات به شکلی کار کنیم که هیچ بهانه ای دست ژوری ندهیم.

برخواه درباره اینکه آیا وزنه برداران نوجوانان ایرانی می توانند در المپیک ۲۰۱۹ مدال بگیرند، تصریح کرد: قطعا ۲ وزنه برداری که برای رقابت های المپیک نوجوانان در ترکیب ایران باشند روی سکو می روند و ما ۲ مدال می گیریم. روی وزن های ۸۵ و ۸۵+ کیلوگرم برای المپیک برنامه داریم اما کسب مدال طلا در این ۲ وزن بسیار دشوار است. در ۸۵ کیلوگرم ایتالیا و در ۸۵+ کیلوگرم بلغارستان ۲ وزنه بردار قدرتمند دارند. البته تا زمان برگزاری آن رقابت ها فرصت زیادی داریم و ایشالله وزنه برداران کشورمان با تلاش بیشتر عقب ماندگی خود را نسبت به این نفرات جبران کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار