سودهای بالای بانکی سبب فراری شدن سرمایه گذاران

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قراردادهای یک طرفه با سود بالا و جریمه تاخیرهای زیاد نه تنها کمکی به رونق تولید نمی کند بلکه سبب فراری دادن سرمایه گذاران می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان را نیز بر عهده دارد با انتقاد از قرارداد‌های از پیش تنظیم شده‌ای که هم اکنون بانک‌های استان با سرمایه گذاران منعقد می‌کنند گفت: قرارداد‌های یک طرفه با سود بالا و جریمه تاخیر‌های زیاد نه تنها کمکی به رونق تولید نمی‌کند بلکه سبب فراری دادن سرمایه گذاران می‌شود.

وی ادامه داد: این فشار‌ها در دراز مدت سبب فروش کارخانه‌ها و هدایت پول‌ها به سمت سپرده گذاری در بانک‌ها برای دریافت سود و یا بازار‌های کاذب سکه و طلا و ارز می‌شود.

هاشمیان گفت: امیدواریم دولت با بخشودگی‌های مناسب و تغییر مفاد قرارداد‌ها بستر فعالیت را برای کارآفرینان فراهم کند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: دادگستری استان هم در ستاد اقتصاد مقاومتی آماده حمایت از سرمایه گذاران است.

هادی هاشمیان افزود: به این منظور کارگروهی متشکل از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان تشکیل شده است.

وی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خواست: هر کجا حس کردند امنیت شان مختل می‌شود به دادستان‌های سراسر استان مراجعه کنند.
اعضای این کارگروه، پرونده‌های مربوط به واحد‌های تولیدی که نیازمند حمایت هستند بررسی و بسته به نوع حمایت، به یکی از این دو کارگروه معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/م
 

فراری شدن سرمایه گذاران با سودهای بالای بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.