اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی حوزه های فراگیر و روستایی هرمزگان

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان از اختصاص900 میلیارد تومان برای اشتغالزایی حوزه های فراگیر و روستایی هرمزگان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،اسماء کریمی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان گفت: 900 میلیارد تومان برای اشتغالزایی حوزه های فراگیر و روستایی هرمزگان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اقدام برای شناسایی رشته های متناسب با مزیت های محلی و بومی استان شناسایی گفت: این رشته ها بر اساس نیاز سنجی مهارت های لازم درحوزه های مورد نیاز استان آموزش داده می شود.


  مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای هرمزگان گفت: در طرح کارورزی فارغ تحصیلان هم پس از 4تا 6ماه دوره کار ورزی و دریافت ماهانه 400 هزار تومان دستمزد در صورت رضایت کار فرما به کارگرفته می شوند و تا 2 سال کارفرما از پرداخت حق بیمه معاف است.


اسما کریمی  افزود: در طرح مهارت آموزی در محیط کار هم افراد جویای کار بعد از یکسال آموزش می توانند با برگزاری ازمون فنی و حرفه ای گواهینامه مهارت دریافت کنند.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۱ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی فنی و حرفه‌ای استان آموزش های مهارتی دیدند از این شمار 11 هزار و 420 نفر در آموزشگاه های دولتی و مابقی نیز در آموزشگاه های آزاد استان آموزش دیده‌اند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان افزود: امسال 10 میلیارد تومان تسهیلات از محل اشتغال فراگیر و یک میلیارد تومان نیز از سازمان برنامه و بودجه برای تقویت آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان تامین شده است.


کریمی افزود: برنامه هایی هم برای آموزش حاشیه‌نشینان در دستور کار است و قرار است  در دو مرکز فنی‌ و‌ حرفه‌ای دولتی بندرعباس را به‌ دوره های رایگان برای حاشیه‌نشینان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ر

برگزاری دوره های آموزشی رایگان فنی و حرفه ای برای حاشیه نشینان بندرعباس

برچسب ها: اخبار علمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.