نوربخش خبر داد؛

بیش از دو هزار میلیارد تومان عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از دو هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه پنجمین سمینار مشترک حقوقی سازمان تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری در بندرعباس گفت: عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از دو هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: دولت عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی را پس از تعیین مبلغ نهایی در اسفند ماه پرداخت می کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفـت: مطالبات داروخانه ها از تامین اجتماعی تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است.

نوربخش افزود: مطالبات شش ماهه داروخانه های دولتی به صورت یکجا در چند روز آینده پرداخت می شود.

وی گفت: بخشی از مطالبات داروخانه های خصوصی نیز تا پایان بهمن ماه پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: امسال در کمیسیون تلفیق حدود پنجاه هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

نوربخش افزود: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پس از تصویب نمایندگان بخشی از این منابع مالی برای فعالیت های عمرانی بهداشت و درمان تامین اجتماعی استفاده می شود.

وی گفت: احکام سازمان دیوان عدالت اداری برای تامین اجتماعی لازم الاجرا است و تلاش بر این است تا با برگزاری نشست های تخصصی با آسیب شناسی شکایات از تامین اجتماعی به نزدیکی دیدگاه ها و کاهش زمینه های تشکیل پرونده های مرتبط با تامین اجتماعی کمک شود.

نوربخش افزود: مرکز درمانی بیمه ای تامین اجتماعی در جزیره قشم تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی در جزیره کیش نیز در حال مذاکره هستیم.

رئیس دیوان عدالت اداری نیز در این سمینار گفت: تلاش بر این است که حقوق مشمولین تامین اجتماعی رعایت و شرایطی مهیا شود تا بدون نیاز شکایت به دیوان، با اصلاح روند ها و بخشنامه ها، صاحبان حق به حقوقشان برسند.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی افزود: در این نشست ابهامات موجود در زمینه اجرای احکام مرتبط با تامین اجتماعی بررسی شد.

وی افزود: همچنین درباره اجرای احکام صادر شده در سال های 95 و 94 رایزنی شد، زیرا بر اساس بخشنامه دیوان عدالت باید احکام سال های گذشته هر چه سریعتر اجرا شود.

همچنین امروز همایش یک روزه سراسری روسا و کارشناسان ارشد حقوقی 33 اداره کل تامین اجتماعی سراسر کشور با حضور معاونین و قضات دیوان عدالت اداری به میزبانی بندرعباس آغاز شد.


انتهای پیام/ر


پرداخت عیدی بازنشستگان در اسفند ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.