شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور گفت: تاکنون موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  نادر پرور  مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در این حوزه یک سیستم سامانه GIS در بخش دام، طیور، آبزیان و زنبور داریم که هر سال به روز می شود و آخرین آمار را در اختیار داریم در منطقه سرپلذهاب هر ساله حداقل ۵ بار در سطح روستاها نیروهای ما حضور پیدا کرده و کار واکسیناسیون را انجام می دهند.

وی افزود: در واحدهای پرورش طیور و ماهی برای ورود هر قطعه طیور و بچه ماهی باید گواهی سلامت دریافت شود.

وی با اشاره به دفن ۱۱ هزار راس دام تلف شده در زلزله ۲۱ آبان ۹۶ استان کرمانشاه، گفت: حدود ۱۹ هزار راس نیز قبل از ورود نیروهای دامپزشکی توسط سپاه و دیگر نهادها دفن شدند که بر نحوه دفن آنها نظارت شد و آنها که نیاز بود دوباره دفن بهداشتی شدند.

پرور از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور خبر داد و  بیان کرد: در این راستا حدود ۲۱ میلیون قطعه تا کنون معدوم سازی شده است بر اساس پایش به عمل آمده تاکنون هیچ موردی از آنفولانزا در استان کرمانشاه مشاهده نشده است.

وی به فروش و کشتار غیر مجاز مرغ در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: این واحد های غیر مجاز به هیچ عنوان اشتغالزایی محسوب نمی شود و این کار تهدیدی برای سلامت جامعه و سرمایه گذاری هستند.

انتهای پیام/ز

فروش و کشتار غیر مجاز مرغ  تهدیدی برای سلامت جامعه و سرمایه گذاری هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.