پرداخت تسهیلات اشتغال به روستاهای بالای 20 خانوار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات اشتغال به روستاهای بالای 20 خانوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: براساس سیاست اقتصادی دولت تدبیر و امید برای اشتغال زایی تسهیلات کم بهره در روستاهای بالای 20 خانوار پرداخت می شود.

وی افزود: روستاهای بالای 20 خانوار استان برای دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال شناسایی شدند که طبق آن ساکنان 129 روستا می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات علاوه بر اینکه زمنیه اشتغال و تولید در روستاها را فراهم می کند بلکه باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیانبه شهرها می شود .
شایقی ادامه داد: اشتغال در این استان از چهار محور شامل تسهیلات رونق تولید، اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی پیگیری می شود و امید است با توجه به بیکاری 65 هزار نفر در استان هر سال فرصت اشتغال برای 20 هزار نفر فراهم شود .
وی افزود: در بودجه سال آینده به اشتغال ، حوزه بهداشت، رفاه و سلامت مردم و همچنین حذف فقر مطلق در جامعه بیشتر توجه شده و دولت به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد توجه ویژه خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در بودجه سال آینده بیش از 30 درصد بودجه عمرانی به صورت استانی توزیع می‌شود گفت:پیشتر در بودجه عمرانی نیز پیش از این 12 تا 14 درصد بودجه‌ها بین استان‌ها تقسیم می‌شد و 88 درصد بودجه‌ها به صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها بود که در سال آینده پیشنهاد شده است تا میزان بودجه در اختیار استان ها به 30 درصد افزایش یابد .
انتهای پیام/ح

توزیع بیش از 30 درصد بودجه عمرانی سال آینده به صورت استانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.