نشستی برای بازآفرینی بافت های فرسوده ی مهاباد

ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی مهاباد تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در نشست فرمانداری مهاباد گفت: بر اساس آمارها در کل شهرستان مهاباد 150 هکتار بافت فرسوده و نزدیک به 340 هکتار سکونت گاه غیررسمی به ثبت رسیده است.

عطایی افزود:بر اساس مطالعات انجام شده بر روی بافت هایی که نیاز به مرمت و بازسازی دارد پیش بینی می شود اعتباری بالغ بر 840 میلیارد تومان  برای  بازآفرینی سکونت گاه های غیر رسمی،بافت های فرسوده شهری ،مرمت اماکن تاریخی و افزایش امکانات رفاهی فرهنگی در مناطق حاشیه نشین  شهرهای  مهاباد،میاندوآب،بوکان ،ارومیه و خوی تخصیص داده شود.

در ادامه مسئول دبیر خانه ستاد بازآفرینی مهاباد اضافه کرد:بافت 11 محله شهرستان مهاباد فرسوده است که بیش از یک سوم جمعیت این شهرستان را در خود جای داده است.

حاجی ادامه داد:تا کنون مطالعات 342 هکتار از بافت های فرسوده به منظور مرمت و بازسازی انجام شده که شامل 7 منطقه از سطح شهر است.

وی اضافه کرد:با تخصیص اعتبارات و ادامه انجام مطالعات به وسیله مهندسین مشاور پروژه ها انتظار می رود دستگاه های اجرایی به مدت 10 روز کاری برنامه ها ،پیشنهادات و پروژه های کاربردی خود برای مناطق حاشیه نشین را به دبیر خانه ستاد ابلاغ نمایند.

حاجی اظهار کرد:در جلسه بعدی ستاد ؛طرح های پیشنهادی بررسی و برای تایید نهایی و تخصیص اعتبار به ستاد بازآفرینی استان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/خ

 

مرمت و بازسازی بافت های فرسوده شهری مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.